تیم های غربالگری بیمار در مرز شلمچه مستقر شدند

کدخبر: ۲۴۷۷۲۰
اقتصادنیوز: رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ۲۰ تیم غربالگری در گذرگاه مرزی شلمچه مستقر شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به قنل از باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛شهرام مقام رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان از آزمایش غربالگری تب برای زائران بازگشته از سفر اربعین خبر داد و گفت: ۲۰ تیم غربالگری در گذرگاه مرزی شلمچه مستقر شدند.

وی افزود: همه زائران هنگام بازگشت از سفر اربعین با دستگاه‌های تب سنج لیزی تست می‌شوند و افرادی که دچار تب بالا باشند، به مسیر دیگری هدایت شده و فرآیند درمان روی آن‌ها انجام می‌شود.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:پس از اطمینان از سلامت این زائران در خصوص نداشتن هرگونه عامل بیماری زا و همه گیر بخصوص و با و یا آنفولانزا به داخل کشور راهنمایی می‌شوند.

مقام گفت: برای افرادی که دارای علائم بیماری باشند پرونده پزشکی تشکیل و در صورت نیاز برخی آزمایش‌های خونی از آن‌ها گرفته می‌شود.

وی افزود: شماره تماس، کدملی و محل سکونت افرادی که دارای علائم بیماری هستند گرفته و به نزدیکترین مرکز سلامت سکونت آن‌ها اعلام تا در صورت نیاز مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان تابعه آن‌ها انجام شود.

پایانه مرزی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری شهر بصره عراق قرار دارد و همه ساله در ایام اربعین پذیرای صد‌ها هزار زائر ابا عبدالله الحسین (ع) است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید