حضور مدیران بازنشسته از نیمه مهرماه غیر قانونی بوده است

کدخبر: ۲۴۷۷۷۶
اقتصادنیوز : یک حقوقدان گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگاه در سال 95 از 60 روز پس از ابلاغ لازم الاجرا بود و چنین موضوعی در اصلاح این قانون پیش بینی نشده بنابراین پس از 15 روز از ثبت در دفتر روزنامه رسمی لازم الاجراست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسکان نیوز ، صبح امروز محمد علی افشانی در نامه ای به شورای شهر اعلام کرد تا زمانی که طرح مستثنی شدن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری در مجلس تععین تکلیف شود  بنا به مسوولیت اجتماعی که دارد در شهرداری می ماند.

در این فاصله اعضای شورای شهر تهران نیز روند انتخاب شهردار تهران را آغاز کرده و امروز ۳۰ نفر را به عنوان گزینه های ابتدایی معرفی کرده اند.

اعضای شورا تلاش می کنند قبل از ۲۴ آبان که گفته می شود آخرین فرصت مدیران بازنشسته برای حضور در محل خدمت شان هست تکلیف شهردار بعدی را روشن کنند اما علی دشتی در گفتگو با اسکان نیوز اعلام کرده حضور مدیران بازنشسته از ۱۶ مهرماه غیر قانونی بوده است.

او می گوید: در قانون اصلاحیه منع به کارگیری بازنشستگان اشاره ای به 60 روز پس از ابلاغ قانون نشده است بنابراین همانند سایر قوانین عام باید 15 روز پس از ثبت در دفتر روزنامه رسمی اجرایی شود و مهلت 60 روزه مربوط به قانون سال 95 است. بنابراین پس از 16 مهرماه حضور مدیران بازنشسته خلاف قانون بوده و مسئولان مجری این قانون باید به این مساله توجه کنند.

 این قانون 27شهریورماه از سوی رییس جمهور ابلاغ شده و در روز ۳۱ شهریور ماه این قانون در دفتر روزنامه رسمی به ثبت رسیده است .   

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید