توییتر در آستانه حذف یک قابلیت خود

کدخبر: ۲۴۷۸۰۸
​اقتصاد نیوز:در سال 2015 میلادی، توییتر دکمه قلب شکل «لایک» را جایگزین آیکن ستاره ای شکل «فیوریت» کرد که هنوز هم استفاده می شود. اما در آینده نزدیک، توییتر قصد دارد این آیکن قلب را نیز با هدف «بهبود کیفیت مناظرات» از پلتفرم شبکه اجتماعی خود حذف کند.
توییتر  در آستانه حذف یک قابلیت خود

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، بنابر گزارش تازه خبرگزاری تلگراف، جک دورسی، مدیرعامل توییتر در جریان مراسمی که طی هفته گذشته برگزار شد اعتراف کرد که «از طرفداران دکمه قلب شکل» نیست و کمپانی زیر نظرش «بزودی» این گزینه را حذف خواهد کرد.

تصمیم اخیر دورسی بسیاری از کاربران توییتر را غافلگیر کرده است؛ زیرا لایک کردن یکی از اساسی ترین کارکردهای هر شبکه اجتماعی است. کمپانی توییتر اما مدعی شده دکمه قلب شکل منشا «اعتیاد به شبکه های اجتماعی» در آن دسته از کاربرانی است که به دنبال توجه هستند. توییتر می گوید این گزینه باعث شکل گیری این پدیده شده که کاربران چیزی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و آن را به فاصله ای کوتاه و صرفاً به خاطر عدم دریافت لایک های کافی پاک می کنند.

جک دورسی، مدیرعامل توییتر
 

در تلاشی برای بهبود این شرایط، توییتر اوایل سال جاری میلادی از «بوکمارک ها» رونمایی کرد؛ قابلیتی که به کاربران اجازه می دهد توییت ها را به صورت خصوصی ذخیره کنند و احتمالاً جایگزینی برای سیستم فعلی. یکی از سخنگویان توییتر در مصاحبه با تلگراف می گوید که کمپانی «در حال آزمون و خطا و در نظرگیری چندین تغییر احتمالی است، همگی با هدف ترغیب مردم به رفتارهای صحیح که به مکالمات سالم تر منجر می شود».

در نهایت باید افزود که تصمیم اخیر توییتر شاید آنقدرها هم غافلگیرکننده نباشد و مدیرعامل این شرکت طی هفته های اخیر بارها نقطه نظر خود درباره دکمه لایک فعلی را اعلام کرده است. هنوز اطلاعاتی از تاریخ حذف این دکمه در دست نیست اما احتمالاً لازم نباشد مدت زیادی منتظر باقی بمانیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید