اقدام جدید ترامپ علیه مهاجران/فرزندان مهاجران از حق شهروندی محروم می‌شوند؟

کدخبر: ۲۴۷۹۲۴
اقتصادنیوز؛ دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهور آمریکا گفته است که به دنبال منع اعطای شهروندی به فرزندان مهاجرانی است که در خاک آمریکا به‌دنیا می‌آیند اما والدینشان فاقد شهروندی هستند.
اقدام جدید ترامپ علیه مهاجران/فرزندان مهاجران از حق شهروندی محروم می‌شوند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ رئیس‌جمهور آمریکا گفته است: ما تنها کشوری هستیم که هر کس وارد آن شود و صاحب فرزند شود برای 85 سال (تمام عمر) از مزیت‌های شهروندی برخوردار می‌شود. ترامپ می‌گوید به دنبال منع اعطای شهروندی به فرزندان مهاجرانی است که در خاک آمریکا به‌دنیا می‌آیند اما والدینشان فاقد شهروندی هستند.

به نوشته روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، این اقدام که به باور بسیاری از کارشناسان حقوقی با قانون اساسی آمریکا در تعارض است، برجسته‌ترین اقدام ترامپ در زمینه قول‌هایی است که در خصوص سخت‌گیری بر مهاجران داده بود. از سوی دیگر این مطلب در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا که قرار است ششم نوامبر برگزار شود، اعلاتم شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با اکسیوس گفته است: «ما تنها کشوری هستیم که هر کس وارد آن شود و صاحب فرزند شود برای 85 سال (تمام عمر) از مزیت‌های شهروندی برخوردار می‌شود.»

دونالد ترامپ می‌گوید که با مشاوران حقوقی خود در این خصوص صحبت کرده و فکر می‌کند که چنین اقدامی با صدور دستور اجرایی ممکن است. وی به آکسیوس گفته که فکر نمی‌کند این اقدامش نیازی به اصلاح در قانون اساسی داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرده که «قطعا چنین اقدامی با مصوبه کنگره ممکن است اما اکنون به من می‌گویند که حتی با دستورالعمل اجرایی هم امکان آن وجود دارد.»

به گفته ترامپ، اقدامات لازم برای منع فرزندان مهاجران از کسب حق شهروندی در جریان است اما وی به زمان اجرای آن اشاره‌ای نکرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید