هزینه سنگین گوگل برای پیشبرد هوش مصنوعی

کدخبر: ۲۴۷۹۵۸
اقتصاد نیوز:گوگل در نظر دارد ۲۵ میلیون دلار برای برنامه‌های انسان دوستانه "هوش مصنوعی" اهدا کند.
هزینه سنگین گوگل برای پیشبرد هوش مصنوعی

به گزارش اقتصاد نیوز ، هم‌اکنون "گوگل" در پی آن است که به مردم جهان اطمینان دهد که به دنبال راهی برای استفاده از "هوش مصنوعی"( AI) به نفع بشریت است.این برنامه گوگل تحت عنوان "هوش‌ مصنوعی برای سود جامعه" صورت می‌گیرد.

مقامات گوگل اعلام کردند که این غول فناوری تحت عنوان این برنامه جدید قصد دارد ۲۵ میلیون دلار برای پروژه‌های انسان‌دوستانه "هوش مصنوعی" اهدا کند. این برنامه‌ها به جلوگیری و حل معضلاتی چون قاچاق انسان،مراقبت‌های بهداشتی و حفاظت از محیط زیست می‌پردازند.

دراین برنامه چالش‌های هوش مصنوعی و برنامه‌های مرتبط با آن تا ۲۲ ژانویه سال آینده پیگیری می‌شود."جف دین"( Jeff Dean) سرپرست هوش مصنوعی گوگل اعلام کرد که این برنامه گوگل هیچ ارتباطی به اقدامات اخیر گوگل ندارد.

اواخر سال گذشته خبری منتشر شد که نشان می‌داد  "نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا" (The US military)در پروژه "ماون"(Maven) خود، برای تفسیر فیلم‌های ضبط شده توسط پهپاد، از یک منبع کاملا غیرمنتظره  به نام "گوگل"کمک می‌گیرد.

گوگل هم‌چنین اخیرا برای "پنتاگون"( Pentagon) سیستم "هوش مصنوعی" توسعه داده بود."دین" ادامه داد: "هوش مصنوعی" این پتانسیل را دارد که زندگی مردم را بهبود بخشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید