واکنش وزارت خارجه به ادعای پمپئو درباره اقتصاد ایران

کدخبر: ۲۴۷۹۸۰
اقتصادنیوز؛ بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعای مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که رشد اقتصاد ایران به دلیل حضور و مبارزه با تروریسم در منطقه با کاهش مواجه شده است، اظهار داشت: این اظهارات صرفا سخنی عوامانه و از سر نیرنگ و مغلطه ای رسوا و آشکار است.
واکنش وزارت خارجه به ادعای پمپئو درباره اقتصاد ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقام های آمریکا برای سر پوش نهادن بر جنایات خود علیه مردم ایران با بکارگیری ابزار تروریسم اقتصادی و تحریم های ظالمانه و غیر قانونی در صدد یافتن بهانه، فضاسازی و یک جنگ روانی علیه مردم ایران هستند.

وی افزود: مبارزه با تروریسم در منطقه و حفاظت از صلح، ثبات و امنیت مرزهای ایران که برنامه های ضد ایرانی مقامات آمریکا را با شکست مواجه و آنان را با نگرانی روبه رو ساخته است، برنامه و سیاست جدیدی نیست. 

قاسمی خاطر نشان کرد: اقتصاد ایران در تمامی سال های گذشته که کشورمان در مبارزه با تروریسم پیشگام و در صف نخست این مبارزه مقدس در دفاع از حیثیت بشری آن هم در زمانه غلفت جهانی بوده است، همواره رشدی بیش از هشت درصدی داشته است. 

قاسمی افزود: مقامات آمریکا برای سر پوش نهادن بر جنایات خود علیه مردم منطقه و ایران با بکارگیری ابزار تروریسم اقتصادی و تحریم های ظالمانه و غیر قانونی در صدد یافتن بهانه، فضاسازی و یک جنگ روانی و نادیده گرفتن مخالفت ها و واکنش های جهانی از سوی کشورها و نیز نهادها و سازوکارهای حقوقی و حقوق بشری در مخالفت با تحریم های ستیزه جویانه و ضد انسانی آمریکا علیه مردم ایران هستند.

وی تاکید کرد: مقامات دولت فعلی آمریکا سیاست ها و رویکردهای فریبکارانه خود در دشمنی با مردم ایران را بر پایه امیال و آرزوهای خام رژیم ها، افراد و گروه های تروریستی منفور و مطرودی بنا نهاده اند که خواب و رویایی پریشان بیش نیست و این دقیقا از همان جنس اشتباهات و خطاهای راهبردی است که این کشور در چهار دهه گذشته به طور مکرر مرتکب آن شده است و متاسفانه در پس این همه شکست و ناکامی هنوز نتوانسته اند از یک مشی خردمندانه و متمدنانه که به سود بشریت و جامعه جهانی است، بهره جویند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید