واقعی ترین دست رباتیک دنیا ساخته شد +عکس

کدخبر: ۲۴۷۹۹۳
اقتصاد نیوز:ایستون لاچپل با مایکروسافت برای ساخت یک دست رباتیک همکاری کرده است. او امیدوار است که این نمونه گام جدیدی از پروتز پیشرفته را در دنیا ایجاد کند.

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ این دست رباتیک می‌تواند بهترین و حرفه‌ ای ترین دست مصنوعی دنیا باشد که تا به حال ساخته شده است. این دست مصنوعی علاوه بر کارایی بی‌نظیرش بسیار به دست واقعی شباهت دارد. در واقع می‌شود گفت طبیعی‌ترین موردی است که تا به امروز ساخته شده است.

سازنده این دست رباتیک ایستون لاچپل "Easton LaChappelle" است. ایستون یک مهندس 21 ساله است که در تلاش برای طراحی بهترین دست مصنوعی پروتزی دنیا است. او برای انجام این کار از تکنولوژی چاپ سه‌بعدی کمک گرفته است.

واقعی ترین دست رباتیک دنیا ساخته شد +فیلم

آمار جهانی برای کسانی که نیاز به یک عضو مصنوعی دارند 30 میلیون نفر است. این رقم آمار کمی نیست. این نشان می‌دهد اختراع و طراحی او زندگی افراد بسیاری در سراسر دنیا را راحت‌تر و بهتر می‌کند. جالب است بدانید که قیمت یک عضو مصنوعی رباتیک که تمام کارایی‌ها را داشته باشد به طور متوسط بیشتر از 100000 دلار است.

واقعی ترین دست رباتیک دنیا ساخته شد +فیلم

لاچپل برای ساخت یک دست مصنوعی بسیار طبیعی برای دختری در فلوریدا به نام مومو "Momo" با مایکروسافت همکاری کرد. این فرد می‌گوید :" این می‌تواند گام بزرگ بعدی در تکنولوژی و اندام مصنوعی باشد. این همکاری این شانس را به ما می‌دهد تا اندامی را بسازیم که بسیار طبیعی است و انگشتان و پوست آن همان حسی را می‌دهد که دست واقعی می‌دهد."

مومو، دختری که این دست برای او ساخته شده است، می‌گوید: "اگر ایستون توانسته است این دست را برای من بسازد، این می‌تواند برای بقیه افراد دنیا الهام پذیر باشد تا آن‌ها نیز همین کار را برای افراد دیگر انجام دهند."

پس از آن که مومو مدل اولیه این دست مصنوعی را دریافت کرد، ایستون طراحی‌های خود را منتشر کرد تا بقیه مردم نیز بتوانند این طرح‌ ها را دانلود کرده و از با چاپ‌گر سه بعدی پرینت کنند. و پس از این‌ کار بتوانند از آن استفاده کنند. این کار ایستون به این دلیل بود که هدف اصلی او دسترسی آسان ، زیاد و مقرون به صرفه مردم به این تکنولوژی بود. او با این کار چند پله به هدف خود نزدیک تر شد.

واقعی ترین دست رباتیک دنیا ساخته شد +فیلم

مومو پس از استفاده از این دست رباتیک گفت:" امروز زندگی من را تغییر داد. نه تنها زندگی من بلکه زندگی هر کس دیگر که عضوی از بدنش را از دست داده است. زمانی که یک نفر از آن استفاده می‌کنند به مرور زمان چند نفر دیگر نیز می‌توانند به این تکنولوژی دسترسی پیدا کنند سپس صدها و هزاران نفر دیگر و به این گونه دیگر کسی احساس جا ماندن نمی‌کند."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید