استقبال حزب الله لبنان از حضور اهل سنت در کابینه

کدخبر: ۲۴۸۰۰۶
«حسین خلیل» معاون سیاسی دبیرکل حزب الله لبنان، اختصاص سهمیه یک کرسی در کابینه این کشور به ازای 6 نماینده اهل سنت مستقل در پارلمان را خواسته ای به حق دانست.
استقبال حزب الله لبنان از حضور اهل سنت در کابینه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وی روز سه شنبه پس از دیدار با نمایندگان سنی مستقل پارلمان لبنان با دفاع از خواسته این نمایندگان گفت: آنها از سهمیه دیگران چیزی نمی خواهند بلکه سهمیه کسانی را می خواهند که به آنها رای داده اند. ما خواسته آنها را به حق می دانیم و کنارشان خواهیم ایستاد.
معاون نصرالله در پاسخ به پرسشی درباره مخالفت «سعد الحریری» نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه با خواسته نمایندگان سنی مستقل گفت: این مساله به ما مطرح نشده است. به نظرم مساله مربوط به سهمیه سنی های مستقل بزرگتر از مشکلات دیگر نیست.
در همین حال «فیصل کرامی» یکی از نمایندگان سنی مستقل در پارلمان از موضع حزب الله و «سیدحسن نصرالله» دبیرکل این حزب در حمایت از مطالبه اهل سنت مستقل گفت: ما امیدواریم که همه برای کاهش موانع و تشکیل سریع دولت اقدام کنند.
بیش از پنج ماه از انتخاب الحریری به عنوان نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه می گذرد اما وی هنوز نتوانسته این ماموریت را به سرانجام برساند.
در حالی که الحریری رهبر جریان المستقبل به عنوان اصلی ترین حزب سنی لبنان، اصرار دارد که تمامی سهیمه وزیران سنی باید از میان جریان تحت رهبری خود باشد اما نمایندگان سنی منتقد وی که به سنی های جریان 8 مارس معروف هستند، خواهان اختصاصی یک کرسی وزارتی به خود هستند.
دیروز حزب الله در دفاع از خواسته این نمایندگان، از معرفی سهمیه وزیران پیشنهادی خود به الحریری امتناع کرد و این مساله را منوط به اختصاص سهمیه به سنی های مستقل کرد.
الحریری تاکنون با این خواسته مخالفت کرده است چرا که از نظر سیاسی وارد کردن یک وزیر سنی منتقد خود به کابینه را نوعی ناکامی سیاسی برای جایگاه خود به عنوان رهبر سیاسی اهل سنت لبنان می داند.
خاورم**2054

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید