جمهوری اسلامی: اقدام محمد یزدی نشان داد که دچار فقر اخلاقی هستیم

کدخبر: ۲۴۸۰۱۳
اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در سرمقاله خودبه نامه محمدیزدی دبیر جامعه مدرسین به آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی پرداخت.

 به گزارش اقتصادنیوز در بخشی  از این یادداشت آمده است:ویژگی بارز حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی این است که خود به آنچه می‌گویند عمل می‌کنند. این ویژگی در سکوت این روزهای ایشان در برابر نامه آیت‌الله یزدی متجلی شده است و همانطور که در خبرها آمده دفتر ایشان اعلام کرد: حضرت آیت‌الله شبیری نظری درخصوص این نامه ندارند و فعلاً سکوت در پیش گرفته‌اند.»مطالبی که در روزهای اخیر به دلیل انتشار نامه رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی در رسانه‌ها مشاهده می‌شود، که حجم بالا و کم سابقه‌ای از عکس‌العمل‌ها را نشان می‌دهد، تاکیدی است بر ضرورت توجه عمیق متولیان حوزه‌های علمیه و در راس آنها حوزه علمیه قم به اخلاق، در نامه‌ها، پیام‌ها و بیانیه‌هائی که به این مناسبت منتشر شده اند، انواع برخوردها را می‌توان دید.

در بخش دیگری از این نوشتار آمده است: آنچه بیش از همه مایه نگرانی است، گم شدن اخلاق در حوزه‌های علمیه است. متاسفانه عده‌ای در حوزه به بهانه انجام اقدامات انقلابی، معیارهای اخلاقی را زیر پا می‌گذارند و هر کاری که می‌خواهند انجام می‌دهند و هرچه می‌خواهند می‌گویند. ما که در جامعه و در میان مردم هستیم، به روشنی می‌بینیم و سوگمندانه می‌شنویم که عموم مردم از این قبیل رفتارها که به نام روحانیت و حوزه صورت می‌گیرد نگران و ناراضی هستند. مردم از انقلاب، اخلاق و آداب اسلامی و انسانی و حفظ حرمت‌ها را انتظار دارند به ویژه از روحانیت و حوزه علمیه قم.

به گزارش اقتصادنیوز دربخش دیگری این یادداشت آمده است:وقتی لغزش از کسی مشاهده می‌شود، این لغزش برای دیگران یک امتحان است. باور کنیم که خدا در هر آن درحال امتحان کردن بندگان خود است. باید کاری بکنیم که از امتحان‌ها سربلند بیرون بیائیم به ویژه روحانیت که بیش از دیگران در معرض است.اگر در ماجرای نامه نگاری اخیر و عکس العمل‌هائی که نشان داده شده، خیری وجود داشته باشد این است که همه بفهمیم دچار فقر اخلاقی شدیدی هستیم. همه باید این تصور غلط را کنار بگذاریم که انقلابی بودن یعنی پرخاش کردن به این و آن و حرمت‌ها را نادیده گرفتن. از خدا یاد بگیریم که خطاب به پیامبر اکرم می‌فرماید: «فَبِمَا رَحْمَهٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِی الْاَمْرِ فَاِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ» (آل عمران 159). پیامبر خدا، انقلابی‌تر از تمام انقلابیون تاریخ بودند، با اینحال خدا به این انقلابی بزرگ می‌فرماید برای پیشبرد اهدافت به برخورد اخلاقی با مردم نیازمندی، مردی که باید مشمول گذشت، استفتار و طرف مشورت تو باشند.

ماجرای پرسروصدای نامه رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به یک مرجع را به یک فرصت برای تقویت اخلاق در حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم تبدیل کنیم و مطمئن باشیم که با تکیه بر اخلاق است که می‌توانیم بنیان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را تقویت کنیم و تمام مشکلات جامعه را برطرف نمائیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید