عضو کمیسیون امنیت ملی: دیپلمات ایرانی هنوز تبرئه نشده است

کدخبر: ۲۴۸۱۱۴
اقتصادنیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت: با گذشت بیش از 120 روز از بازداشت اسدی و پیگیری‌های وزارت امور خارجه این دیپلمات ایرانی هنوز تبرئه نشده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد جواد جمالی نوبندگانی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره آخرین وضعیت بازدادشت اسدی دیپلمات ایرانی در آلمان اظهار کرد: با گذشت بیش از 120 روز از بازداشت وی و پیگیری‌های وزارت امور خارجه این دیپلمات ایرانی هنوز تبرئه نشده است.

وی افزود: وزارت خارجه تمام تلاش خود را برای آزادی اسدی به کار گرفته است و ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز هفته گذشته در کمیسیون امنیت ملی اعلام کرد که به قوت مساله آزادسازی دیپلمات ایرانی را دنبال می‌کند.

جمالی تصریح کرد: طبق بررسی های حقوقی هیچ توجیهی برای بازداشت دیپلمات ایرانی در آلمان وجود ندارد، اما اینگونه مسائل به دلیل داشتن وجهه دیپلماتیک، امنیتی  پروسه طولانی دارد.

 عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی در پایان  خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که برخی کشورهای اروپایی با آمریکا هم نوایی می‌کنند و درباره مسئله دانمارک نیز به ایران تهمت زده اند، رفع اتهام از دیپلمات ایرانی کمی مشکل بوده و زمان می‌برد.

در همین رابطه:

جزئیات رسیدگی به پرونده دیپلمات ایرانی در دادگاه آلمان

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید