ظریف با فرمانده ارتش و وزیر خارجه پاکستان دیدار کرد

کدخبر: ۲۴۸۱۲۹
اقتصادنیوز؛ «محمدجواد ظریف»وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه با «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی خود و ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور در اسلام آباد دیدار کرد.
ظریف با فرمانده ارتش و وزیر خارجه پاکستان دیدار کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «محمدجواد ظریف» روز چهارشنبه در دیدار با همتای پاکستانی خود، به گفت و گو در زمینه وضعیت سربازان ربوده شده کشورمان پرداخت و جویای آخرین گزارش ها در این زمینه شد.

دو طرف همچنین به گفت و گو در زمینه طیف گسترده ای از موضوعات مهم به ویژه روابط دوجانبه و مسائل امنیتی منطقه پرداختند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همتای پاکستانی اش در این دیدار بر تقویت همکاری‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و آموزشی بین دو کشور برادر تاکید کردند.

ظریف همچنین در دومین دیدار خود در سفر به پاکستان، با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف به گفت و گو در زمینه وضعیت منطقه و همکاری های امنیتی - مرزی بین دو کشور پرداختند.

دو طرف همچنین در خصوص روند آزادی مرزبانان ربوده شده کشورمان در مرز میرجاوه گفت و گو کردند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد چهارشنبه در راس هیاتی عالی رتبه برای پیگیری وضعیت سربازان ربوده شده کشورمان وارد پاکستان شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین روند پیگیری آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی در میرجاوه گفت: مقام های پاکستانی وعده و تعهد داده اند که دولت این کشور همه تلاش خود را در این خصوص انجام می دهد.

شامگاه دوشنبه 23 مهرماه، تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده شده و به خاک پاکستان انتقال داده شدند.

عوامل گروهک های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و رو به روی یکی از پاسگاه های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند‌.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید