عباس عبدی: مشکل ایران بیش از حکومت، اپوزیسیون است

کدخبر: ۲۴۸۱۹۴
اقتصادنیوز؛ عباس عبدی، فعال سیاسی و تحلیلگر اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه به نظر من مشکل ایران بیش از حکومت، اپوزیسیون است، اظهار کرد: مشکل اصلی کشور بیش از حکومت، منتقدان آن هستند که نمی توانند راهی پیدا کنند تا از این شرایط بیرون رویم.
عباس عبدی: مشکل ایران بیش از حکومت، اپوزیسیون است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ عباس عبدی عصر امروز طی سخنانی در کنگره سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) با بیان اینکه ادوار تحکیم وحدت به نسبت سایر نیروها همواره رادیکال تر بوده است، گفت: کنشگر سیاسی نمی تواند ناامید باشد، چرا که به موازات ناامیدی شما، طرف مقابل است که امیدوار می شود. این موضوعی است که شاید در حوزه فعالیت سیاسی بیش از سایر نیروها، متوجه تشکل های دانشجویی نظیر ادوار تحکیم وحدت باشد.

وی افزود: حزب، سازمان مبارزه نیست. از روزی که به این نیت وارد حزب شویم اشتباه کرده ایم. اینکه ما فکر کنیم حکومت می خواهد نهادهای مدنی را براندازی کند پس ما نیز به سمت براندازی او حرکت می کنیم، دور باطلی است که البته در سیستم حزبی ما همواره وجود داشته است و اگر قرار باشد پس از این نیز همچنان به این تفکرات ادامه دهیم، به هیچ جایی نمی رسیم.

عبدی با تاکید بر اینکه به نظر من مشکل ایران بیش از حکومت، اپوزیسیون است، اظهار کرد: مشکل اصلی کشور بیش از حکومت، منتقدان آن هستند که نمی توانند راهی پیدا کنند تا از این شرایط بیرون رویم. البته که باید گفت حکومت هم در جای خود نقش عمده ای در این زمینه دارند ولی ما باید به سمتی حرکت کنیم که اختلاف ها به سمت اشتراکات برود و سازمان حزبی باید نگاه اش را به حکومت عوض کند.

وی افزود: البته نه به این معنا که ما حکومت را نقد یا حتی رد نکنیم بلکه همه این کارها را می توان کرد اما مواجه مان با حکومت باید به گونه‌ای باشد که قصد نهادهای مدنی، براندازی ارزیابی نشود بلکه اصلاحگرانه تلقی شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به نگارش نامه سرگشاده از سوی محمد یزدی به آیت‌الله شبیری زنجانی، گفت: قضیه نامه به آقای شبیری مشخص کرد که نمی شود و قطعا به نفع حکومت نیست که استقلال اشخاص را تحت پوشش سیستم قرار دهد چرا که جایی می‌رسد که آن شخص می تواند به حکومت کمک کند و در این شرایط باید شخص مورد نظر، مستقل باشد.

وی با اشاره به سوابق ادوار تحکیم وحدت در طول سالهای گذشته، اظهار کرد: کسی که از خودگذشتگی و شجاعت نشان می‌دهد کار ارزشمندی انجام می‌کند اما بدانیم که این ویژگی‌ها، تنها ویژگی‌های یک سازمان سیاسی نیست و این موضوعی است که رعایت آن به نظرم باید بیش از پیش در بچه‌های ادوار تحکیم وحدت دیده شود.

عبدی در پایان با بیان اینکه بخش عمده ای از مبارزه سیستم با افراد توام با کینه و نفرت است، اظهار کرد: این کار قطعا موجب تاثیرات منفی برای حکومت می‌شود. می توان کسانی که جرمی مرتکب شده اند را مجازات کرد اما باید بکوشیم که در نهایت با افراد، برخورد ایجابی داشته باشیم. البته این نکته ای است که هم ما در برابر طرف مقابل باید آن را رعایت کنیم و هم از حکومت و طرف مقابل انتظار رعایت آن را داشته باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید