توقف عملیات نیروهای سوریه دموکراتیک علیه داعش در شرق فرات

کدخبر: ۲۴۸۲۱۵
اقتصادنیوز : نیروهای سوریه دموکراتیک امروز (چهارشنبه) از توقف عملیات خود علیه داعش در شرق فرات خبر داده و علت این امر را حملات ترکیه عنوان کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  نیروهای سوریه دموکراتیک در بیانیه‌ای اعلام کردند که ترکیه تهدیدها و حملات خود در مرزها در شمال سوریه را پس از سخنان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پی نشست چهارجانبه سران در استانبول  تشدید کرد.

نیروهای سوریه دموکراتیک تاکید کردند که ترکیه سه شنبه شب به حملات مستقیم به گذرگاه مرزی شهر تل أبیض ادامه داد و نیروهای سوریه دموکراتیک این حملات را به منزله حمایت مستقیم ترکیه از داعش به حساب می‌آورند.

نیروهای سوریه دموکراتیک عنوان داشتند: ما به اطلاع افکار عمومی جهانی می‌رسانیم که این هماهنگی مستقیم میان حملات ارتش ترکیه در شمال و حملات داعش در جنوب علیه نیروهای ما منجر به توقف موقت نبرد ما برای بیرون راندن تروریسم شده است که نیروهای ما در آخرین مقر داعش در حال انجام آن بودند. ادامه این حملات باعث توقف بلند مدت عملیات نظامی علیه داعش خواهد شد.

نیروهای سوریه دموکراتیک از جامعه بین الملل نیز خواستند تا اقدامات "تحریک آمیز" ترکیه را محکوم کند و ائتلاف بین المللی نیز موضع قاطعانه‌ای برای باز داشتن ترکیه از این تعدی‌ها نشان دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید