نانسی پلوسی مطرح کرد:

استقرار نیروهای آمریکا در مرز جنوبی برای تقویت پایگاه سیاسی ترامپ

کدخبر: ۲۴۸۲۴۷
اقتصادنیوز : رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا هدف واشنگتن از اعزام نیروهای نظامی این کشور به مرز جنوبی برای مقابله با ورود کاروان مهاجران را تقویت پایگاه سیاسی رئیس جمهور دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه اعزام نیروهای نظامی آمریکا به مرز جنوبی این کشور طبق دستور مقامات کاخ سفید را اقدامی با هدف تقویت پایگاه سیاسی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دانست.

نانسی پلوسی در این باره متذکر شد: «هرچند کاروان مهاجرانی که از خاک مکزیک در حال حرکت به سمت آمریکا هستند، هیچگونه تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا بشمار نمی روند، دولت ترامپ نیروهای نظامی آمریکا را به منظور تقویت پایگاه سیاسی خود به مرزها گسیل کرده است».

رهبر نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا در ادامه گفت: «دولت ترامپ با تشدید بیم و نگرانیها تلاش می کند تا پایگاه سیاسی خود را تقویت کند. هیچگونه تهدیدی علیه امنیت ملی که توجیه گر ضرورت اعزام نیروهای آماده به خدمت یا استقرار گارد ملی در امتداد مرزها باشد، وجود ندارد».

پلوسی همچنین گفت که کاروان مهاجران- مشتمل بر صدها پناهجو از کشورهای آمریکای مرکزی که بسیاری از آنها خانواده هایی با فرزندان کوچک هستند- در حال گریز از برخی از فقیرترین و خشونت بارترین کشورهای جهان هستند.

گفتنی است اعضای این کاروان قصد دارند پس از رسیدن به مرز آمریکا با معرفی خود به مقامات این کشور، از دولت آمریکا تقاضای پناهندگی سیاسی بکنند.

رئیس جمهور آمریکا نیز می گوید که دولت در منطقه مرزی چادر هایی برپا می کند که مهاجران تا زمان رسیدگی به درخواست پناهندگی اشان در دادگاه مهاجرت آمریکا- فرآیندی که ممکن است چندین سال به طول انجامد- در این چادر ها اقامت گزینند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید