اعتراف مهم بولتون

کدخبر: ۲۴۸۲۵۴
اقتصادنیوز: «جان بولتون» مشاور رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه با لحنی که حاکی از ناکامی در باره تحریم ایران است، به عدم همراهی شرکای تجاری مهم تهران در وضع تحریم‌های یکجانبه کاخ سفید اذعان کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایرنا، واشنگتن تایمز نوشت، وی که در موسسه امریکایی «همیلتون» سخنرانی می‌کرد، گفت: خیلی کشورها شاید نتوانند به سرعت واردات نفت از ایران را به صفر برسانند.

وی ادامه داد: می‌خواهیم حداکثر فشار را وارد کنیم؛ اما قصد نداریم به دوستان و هم‌پیمانان خود آسیبی بزنیم.

بولتون افزود: با این وجود حائز اهمیت است که تلاش‌ها در این زمینه ادامه یابد.

این اظهارات مقام آمریکایی در پی ناکامی واشنگتن در اجرای سیاست های خود و اقناع دیگر کشورها برای قطع واردات نفت از ایران است.

چین و هند به عنوان دو خریدار بزرگ نفت ایران در صدر کشورهای مخالف قرار دارند که گفته‌اند از تحریم‌ها علیه تهران پیروی نخواهند کرد.

این مخالفت‌ها موجب شده است که مقام‌های کاخ سفید در مواضع گذشته خود تجدید نظر کرده و معافیت ‌هایی را برای واردات نفت از ایران در نظر بگیرند.

همزمان اروپا در تدارک ساز و کاری برای حفظ کانال‌های مالی با ایران است.

وال استریت ژورنال جمعه گذشته در همین ارتباط گزارش داده بود که در پی تلاش‌های اروپا ، دولت آمریکا برسر یک دوراهی برای فشار بیشتر به متحدان خود در اعمال تحریم‌ها قرار گرفته است.

این رسانه گزارش داده بود که برخی مشاوران رئیس جمهوری آمریکا از جمله بولتون، اصرار بر تحریم همه نهادهایی داشته‌اند که با سیاست این کشور همراهی نمی‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید