سردار جلالی: استراتژی دفاعی در کشور تشکیل شده است

کدخبر: ۲۴۸۳۲۵
رئیس پدافند غیرعامل کشور با اشاره به وظایف دستگاه‌های مختلف در استراتژی دفاعی کشور گفت: در برابر تهدیدهای موجود استراتژی دفاعی تشکیل‌شده و در این استراتژی هر دستگاهی وظیفه‌ای خاصی دارد.
سردار جلالی: استراتژی دفاعی در کشور تشکیل شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ، سردار غلامرضا جلالی شامگاه امروز در جلسه پدافند غیرعامل قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کشور در شرایط تهدید ویژه‌ای در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب قرار دارد.

وی با اشاره به وظایف دستگاه‌های مختلف در استراتژی دفاعی کشور در برابر تهدیدات کنونی دشمنان افزود: در برابر تهدیدهای موجود استراتژی دفاعی تشکیل‌شده و در این استراتژی هر دستگاهی وظیفه‌ای خاصی دارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تهدید ترکیبی، مشتمل از حوزه عملیات روانی، عملیات شناختی، حوزه عملیات اقتصادی و حوزه عملیات امنیتی مهم‌ترین تهدیداتی بوده که امروز دشمنان درزمینهٔ ایران اجرا می‌کنند.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: دشمنان سعی دارند از بستر برخی نارضایتی‌های عمومی دولت و حاکمیت را در برابر مردم قرار داده و از این طریق به اهداف خود دست پیدا کنند، شبکه‌های مجازی و سایبری بستر پیشبرد اهداف دشمنان در تهدیدات ترکیبی است.

وی با بیان عوامل مهم خروج آمریکا از برجام ابراز کرد: آمریکا بااحساس ضعف اقتصادی و دیپلماسی ایران از برجام خارج شد تا از این طریق فشارهای بیشتری را به ایران وارد کند، آمریکا پروژه‌ای کوتاه‌مدتی را برای متمرکز کردن تمام فشارها اقتصادی و روانی مادون جنگ برای شکست ایران در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: پیش‌فرض آمریکا این بوده که تحریم‌ها مؤثر بوده و نارضایتی‌های عمومی در کشور وجود دارد و در این فضا می‌توان از بستر فضای مجازی برای پیشبرد اهداف براندازانه استفاده کرد.

سردار جلالی تأکید کرد: فشارهای همزمان اقتصادی و کاهش توان نظامی پیش‌فرض ابتدایی دشمنان و ایجاد فضای دوقطبی بین دولت و حاکمیت هدف مهمی بوده که آمریکا به دنبال آن است، آمریکا درصدد این بوده که دولت به بهای بهبود وضعیت اقتصادی کشور درزمینهٔ توان نظامی عقب‌نشینی کند.

وی ادامه داد: در برابر فشارهای اقتصادی اخیر کشور مسئولان ارشد نظام و به‌ویژه مقام معظم راهبرد حمایت از دولت موجود و کمک در راستای بهبود وضعیت را انتخاب کرده است، با اجرای این تدبیر ریشه‌های دوقطبی شدن نظام از بین رفته و با تفویض اختیارات مضاعف به دولت برخی مشکلات و چالش‌های احتمالی بهبود پیدا کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با انتقاد از برخی اشتباهات مسئولان در اتخاذ تدابیر اصولی در مواجهه با آمریکا، تصریح کرد: گل به خودی زدن و خطا متأسفانه همیشه در بین مدیران و روسای جمهور وجود داشته است، با تدابیر صورت گرفته و مخالفت مقام معظم رهبری با مبحث مذاکره با آمریکا بسیاری از ریشه‌های دوقطبی شدن نظام از بین رفت.

وی بیان کرد: ازآنجایی‌که صف‌بندی دشمنان در اعمال تحریم‌ها مشخص است دیگر وضعیت ابهام‌آلود فتنه وجود ندارد و دوست و دشمن به‌راحتی از یکدیگر قابل‌تفکیک است، در شرایط کنونی دشمنان با بهره‌گیری از فضای مجازی درصدد القای ناامیدی عمومی و ناکارآمدی نظام هستند.

سردار جلالی با تمجید از اقدامات پدافندی جهاد کشاورزی قم ابراز کرد: اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه جهاد کشاورزی، غذا، دارو و شهرداری‌ها یک اقدام جهادی و انقلابی است، مدیران باید تحرک لازم را برای حل مسئله داشته باشند چراکه درصحنه عمل دشمنی واقعی وجود داشته و به‌صورت مستمر در پی ایجاد مشکل برای کشور است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: باوجود گرانی کالا و محصولات مصرفی، استراتژی‌های آمریکا درزمینهٔ کمبود و نایاب شدن مواد غذایی و محصولات مصرفی مردم شکست‌خورده و در بخش جهاد کشاورزی نیازهای اساسی کشور به‌صورت کامل از درون تأمین می‌شود.

سردار جلالی بیان کرد: حوزه غذای کشور با تأمین محصولات داخل مدیریت و کنترل‌شده است، کشور از ظرفیت‌های کافی برای عبور از بحران‌های مختلف را دارا است، الگوی مدیریت غذا در شرایط تحریم‌های دشمنان باید به‌عنوان یک الگوی موفق در عرصه‌های دیگر نیز سرایت پیدا کند.

وی با اشاره به برخی از مؤلفه‌های شکست آمریکا در برنامه کوتاه‌مدت براندازی نظام تأکید کرد: ایران در نیمه نخست بازی در کلیدواژه "تابستان داغ" پیروزمند بیرون آمده و در نیمه دوم بازی در فصل پاییز و زمستان نیز با پیروزی و سربلندی بیرون خواهد آمده و استراتژی‌های آمریکا در بخش بسیار مهم اقتصادی و شکاف بین مردم و حاکمیت به شکست منتهی می‌شود.

سردار جلالی گفت: در استان قم مهم‌ترین تهدیدی که احساس می‌شود تهدید زیستی بوده که علت آن نیز وجود برخی مراکز تولید دام در داخل استان است، باید ارتباط بین محل زندگی دام و ساکنین مسکونی در مجاورت دام شهر قطع‌شده و به‌صورت کامل از بین برود چراکه این مسئله در شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تأثیرگذاری زیادی دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید