محمود میرلوحی:

از گزینه‌های نمایشی لیست بلند تا انتخاب مدیر ملی

کدخبر: ۲۴۸۳۳۶
اقتصادنیوز : محمود میر لوحی عضو شورای شهر تهران می گوید: گزینه نهایی برای شهرداری تهران شاخص های تعیین شده را دارد و مدیری خواهد که در عرصه ملی موفق بوده و پاکدست است و می تواند با سایر قوا تعامل داشته باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسکان نیوز ، لیست بلند گزینه های شهرداری تهران، لیست غم انگیزی بود. نام های نا آشنا، اسامی که مشخص نبود براساس چه سابقه ای پیشنهاد شده اند، مدیرانی که گفته می شود بازنشسته هستند و یا در آستانه بازنشستگی قرار دارند. در این لیست همه بودند از معاون رییس جمهور و وزیر تا فعال بورس و بیمه!

برای کامل شدن لیست، مدیر جوانی که تازه به شهرداری آمده است هم بود احتمالا برای کاهش میانگین سنی لیست بلند!

گزینه های انصرافی دوره های پیش هم در میان گزینه ها بود. مانند همیشه جهت نمایش توجه زنان  نام ۳ خانم هم در میان گزینه ها بود تا بعدها به ۶ عضو خانم شورا گلایه ای نشود.

مشخص نیست کدام عضو و با چه انگیزه هایی این اسامی را پیشنهاد داده اند. بسیاری از این ۳۰ نفر تنها یک رای داشته اند. پیشنهاد مخفی دلیل تهیه این لیست نا امید کننده است.  

محمود میرلوحی در خصوص انتقادهایی که به لیست بلند منتشر شده شورای شهر شده است می گوید: باید این موضوع را از پیشنهاددهندگان پرسید، وقتی لیست بلند تهیه می شود دست اعضا باز است که گزینه های بیشتری معرفی کنند و محدودیت ها برای انتخاب کمتر است. برخی معتقدند با معرفی جوانترها در لیست بلند، توجه و اهمیت آنها نشان داده می شود.

او می گوید: ممکن است واقعا این معرفی جنبه تشریفاتی نداشته باشد یا با معرفی خانم ها قصد داریم اعلام کنیم نگاهمان به خانم ها و مدیریت آنها چگونه است یا در معرفی وزرا تأکیدمان به معرفی افراد باسابقه و ملی است اما شاید در لیست ۳۰ نفره آن ۱۶ ملاک شهردار منتخب که در شهریور سال گذشته تدوین کرده ایم وجود نداشته باشد و هر کدام برخی از این شاخص ها را داشته باشند اما شهردار نهایی که یک نفر از این ۳۰ نفر است بیشترین شاخص را خواهد داشت.

میرلوحی اضافه می کند: اینکه یک وزیر در کابینه بماند یا به شهرداری بیاید یا اصلا خودش اطلاعی از معرفی خودش نداشته باشد، موضوع دیگری است. تأکید ما برای انتخاب شهردار، موفقیت در مدیریت ملی کشور، پاکدستی و داشتن تیم قوی و همکار است و اینکه بتواند با حاکمیت و سایر قوا ارتباط برقرار کند و به مسائل اقتصادی شهر نیز توجه کند. البته اینکه گفته می شود چهره ملی، حضور جوانان را نفی نمی کند. ما در حال حاضر وزیر جوان نیز داریم اما این قول را به مردم تهران می دهیم که گزینه نهایی، گزینه ای است که شاخص های اصلی یک شهردار را دارد.

روزشنبه ۵ گزینه نهایی از بین این لیست بلند انتخاب می شود. ۵ گزینه ای که قرار است ۱۹ آبان ماه برنامه های خود را با کلیت برنامه ۵ ساله سوم شهرداری ارائه کنند. به نظر می رسد اعضا رای نهایی خود را قبل از این برنامه ها و در جلسات خصوصی تر مشخص می کنند وکم تر برنامه ها درتغییر رای اعضا تاثیر دارد و   بهتر است با وضعیت بحرانی شهر تهران فاصله انتخاب نهایی را کوتاه تر کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید