شریعت‌نژاد مطرح کرد

دستگاه‌های نظارتی بر بازار لبنیات نظارت کنند

کدخبر: ۲۴۸۳۷۹
اقتصادنیوز : عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از دستگا‌های نظارتی خواست تا نظارت‌های بیشتری بر بازار محصولات لبنی داشته باشند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت ،شمس‌الله شریعت‌نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از افزایش قیمت شیر پاستوریزه طی روزهای اخیر، گفت: بنده معتقدم که یکی از دلایل افزایش قیمت شیر پاستوریزه، نبود نظارت کافی از سوی دستگا‌های اجرایی است که این نظارت‌‌ها باید بیشتر شود.

وی یکی دیگر از علل افزایش قمیت در محصولات لبنی، به‌خصوص شیر پاستوریزه را نبود نظارت بر نحوه توزیع دانست و اظهار داشت: کمبود مواد اولیه و یا شیر خام، در هیچ سطحی وجود ندارد و این مسئله عاملی برای افزایش قیمت شیر نیست، اما افزایش قیمت ارز تأثیر بسزایی در نابه‌سامانی‌های موجود در این بازار گذاشته است.

نماینده مردم رامسر در مجلس، واسطه‌گری در توزیع شیر پاستوریزه و محصولات لبنی را یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت این محصولات دانست و افزود: در جلساتی که طی ماه‌های گذشته با برخی تولیدکنندگان محصولات لبنی و شیر پاستوریزه داشته‌ایم، توضیحات‌شان تا حدودی قانع‌کننده بود، به طوری که در شرایط موجود چاره‌ای در افزایش قیمت‌های محصولات‌شان ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: در شرایطی که قیمت دلار دچار نوسانات شدید شده است، تولیدکنندگان محصولات لبنیاتی و شیر پاستوریزه نیز برای جبران هزینه‌هایشان مجبور به افزایش قیمت‌ محصولات‌شان هستند، اما دولت باید با اختصاص یارانه به این بخش، هزینه‌ها را جبران کند.

نماینده مردم رامسر در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: افزایش قیمت شیر تأثیری در افزایش درآمد دامداران ندارد و تنها نتیجه آن این است که سرانه مصرف شیر و لبنیات جامعه کاهش می‌یابد که اثرات نامطلوب و جبران‌ناپذیری بر نسل‌‌های آینده خواهد گذاشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید