توقف عملیات‌های اسرائیل در سوریه پس از سرنگونی هواپیمای روسی

کدخبر: ۲۴۸۳۹۲
اقتصادنیوز: رژیم صهیونیستی پس از 17 سپتامبر که پدافند هوایی سوریه بطور اشتباهی هواپیمای نظامی ایلوشین 20 روسیه را سرنگون کرد، حتی یک عملیات جنگی مستقلانه در خاک سوریه اجرا نکرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، نشریه Contra Magazine ضمن بیان این مطلب افزود: قبلاً اسرائیل بارها اعلام کرده بود که با وجود استقرار سامانه‌های موشکی روسی دفاع هوایی اس 300 در منطقه، بمباران سوریه را متوقف نخواهد کرد، اما از زمان وقوع فاجعه ایلوشین 20، رسانه‌های اسرائیلی برخلاف سابق، حتی یک بار از چنین حملاتی سخن نگفته‌اند چون حملات اسرائیل به سوریه در واقع متوقف شده است.

Contra Magazine یادآور می‌شود که مقامات اسرائیل اعلام کرده‌اند چنین حملاتی را فقط پس از حصول توافق با روسیه انجام خواهند داد.

تصمیم گیری درباره تحویل اس 300 به سوریه پس از آن گرفته شد که روز 17 سپتامبر هواپیمای ایلوشین 20 روسیه بطور تصادفی سرنگون شد. وزارت دفاع روسیه روز 17 سپتامبر اطلاع داد که در ساعت 23.00 به وقت مسکو، ارتباط با هواپیمای روسی ایلوشین 20 که به پایگاه خود در حمیمیم برمی‌گشت، قطع شد. این هواپیما در فاصله 35 کیلومتری از ساحل دریای مدیترانه پرواز می‌کرد.

وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که تقریبا در همان لحظه چهار جنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده‌های اسرائیلی، هواپیمای روسی را پوشانده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قرار دادند. در نتیجه ایلوشین 20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روسی که در این هواپیما بودند، کشته شدند. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان کرد که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده‌اند و سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایل-20 را ندیده باشد.

در ضمن اسرائیل در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه به موقع به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه اطلاع نداده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید