آمار فروش آیفون دیگر منتشر نمی‌شود

کدخبر: ۲۴۸۴۸۱
اقتصاد نیوز:کمپانی اپل نتایج مالی عملکرد خود در سال 2018 میلادی را منتشر کرد. بر اساس گزارش مالی اپل برای سه ماهه آخر سال، این شرکت توانسته با درآمد 62.9 میلیارد دلار، سود خالصی (پس از کسر مالیات) معادل 14.1 میلیارد دلار کسب کند. در مقام مقایسه، این ارقام برای سه ماهه مشابه سال گذشته به ترتیب 52.6 و 10.7 میلیارد دلار بوده اند.
آمار فروش آیفون دیگر منتشر نمی‌شود

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، حاشیه فروش (اختلاف درآمد و هزینه ها) اپل نیز در سه ماهه مورد بحث نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و از 37.9 به 38.3 رسیده است که در این بین، فروش محصولات در بازارهای جهانی 61 درصد از کل درآمد را شامل می شود. کمپانی ساکن کوپرتینو همچنین از پرداخت سود سهام در تاریخ 15 نوامبر (24 آبان) به مبلغ 0.73 دلار برای هر سهم خبر داده است.

اما گزارش مالی اپل برای کل سال 2018 نیز شامل اعداد قابل توجهی بوده و این شرکت آمریکایی توانسته در یک سال، 265.5 میلیارد دلار درآمد کسب کند که 59.5 میلیارد دلار آن سود خالص است. این ارقام به نسبت 229.2 و 48.4 میلیارد دلار در سال قبل رشد قابل توجهی داشته و حتی رکورد 233.7 و 53.4 میلیارد دلاری سال 2015 را هم شکسته است.

گزارش مالی اپل
 
 

سهم محصولات اپل از درآمدهای سه ماهه آخر سال 2018

طبق گزارش اپل، این کمپانی توانسته در سه ماهه چهارم سال 2018 تعداد 46.9 میلیون دستگاه آیفون بفروشد که نسبت به آمار 46.7 میلیونی سال قبل، اندکی افزایش یافته است. هرچند فروش آیپد و کامپیوترهای مک روند نزولی داشته و به ترتیب با 9.7 میلیون و 5.3 میلیون واحد، نسبت به آمار 10.3 و 5.4 میلیون واحدی سه ماهه آخر سال 2017 کاهش یافته است.

اما یکی از نکات جالب در جلسه گزارش مالی اپل برای سه ماهه چهارم سال 2018، بیانات لوکا میستری مدیر مالی ارشد شرکت بود که اظهار داشت از سال آینده و در گزارش مالی سه ماهه اول 2019، کمپانی اپل دیگر آمار فروش محصولات خود از جمله آیفون و آیپد را منتشر نخواهد کرد.

به گفته میستری، آمار مذکور چندان برای نمایش موفقیت های شرکت مناسب نیستند و تمرکز اپل بیشتر بر ارتقای کیفی محصولات، رضایت مشتریان و همچنین عملکرد مالی است.

کمپانی اپل به دنبال کمرنگ کردن اثر افزایش قیمت آیفون ها در دیدگاه عمومی است

البته با توجه به گزارش مالی اخیر، کمپانی اپل مشخصاً به دنبال کمرنگ کردن افزایش قیمت آیفون ها و سایر محصولات خود است؛ چرا که تعداد محصولات فروخته شده طی سه ماهه قبل تقریباً تفاوتی نداشته، اما سود حاصل از آنها افزایش یافته و ممکن است این موضوع، موجب رشد نگرش های منفی کاربران به سیاست قیمت گذاری محصولات اپل شود.

گفتنی است عامل دیگر برای تصمیم اخیر اپل، جلب توجه سرمایه گذاران به رشد مالی شرکت و افزایش تأثیر این فاکتور بر ارزش سهام کمپانی بوده چرا که در روزهای اخیر، ارزش سهام اپل تا 7 درصد افت کرده که یکی از عوامل آن، کاهش تعداد محصولات فروخته شده در سه ماهه اخیر بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید