ترامپ: تحریم ایران تا دستیابی به یک توافق خوب ادامه دارد

کدخبر: ۲۴۸۵۷۷
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهوری آمریکا با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس به ایران هشدار داد تا زمان حصول توافق جدیدی که مورد رضایت واشنگتن بوده و مسیر دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای را به طور کامل مسدود کند، ‌تحریم‌ها علیه این کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، روسیا الیوم نوشت،‌ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با تکرار برخی مواضع بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای و سیاست‌های منطقه‌ای ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از نظام ایران می‌خواهیم جاه‌طلبی‌های هسته‌ای خود را رها کرده و رفتار مخرب خود را تغییر دهد، به حقوق مردم احترام گذاشته و با حسن نیت به میز مذاکرات بازگردد. ما همراه با متحدان و شرکایمان تمام تلاش‌های لازم در این زمینه را به کار خواهیم بست». 

ترامپ افزود: «آمریکا همچنان آماده دستیابی به توافقی جامع‌تر و کامل‌تر با ایران است تا راه دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای به طور کامل قطع شود. تا این زمان تحریم‌های تاریخی‌مان به طور کامل اجرا خواهد شد».

بسته دوم تحریم های آمریکا علیه تهران در روز پنجم نوامبر اجرایی خواهد شد که شامل بانکداری، انرژی، حمل و نقل و کشتی‌سازی در ایران و بانک مرکزی این کشور می‌شود. 

ترامپ در ادامه ادعاهای خود افزود: «این اقدام‌ها به علاوه ۱۹ تحریم اعمالی در ژانویه ۲۰۱۷ سخت‌ترین تحریم‌هایی است که آمریکا علیه ایران اعمال می‌کند که تاثیر مخرب آنی بر اقتصاد این کشور خواهد داشت».

وی همچنین مدعی شد که ارزش پول ملی ایران در سال جاری به میزان ۷۰ درصد کاهش یافته و موجب تورم ۳۷ درصدی و رکود  تهدیدآمیز در این کشور شده است. 

رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر کشورها و شرکت‌هایی که همکاری با ایران را متوقف نکرده و با تحریم‌های آمریکا همراه نشوند، تهدید کرد و گفت: «دولت‌ها و شرکت‌ها باید با خود بگویند آیا ادامه معامله و همکاری با ایران ارزش این همه خطرپذیری را دارد؟»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید