انتقادها از ترامپ به «بازی تاج و تخت رسید» +عکس

کدخبر: ۲۴۸۶۱۱
اقتصادنیوز: صاحب امتیاز سریال بازی تاج و تخت به اقدام رئیس‌جمهور آمریکا برای استفاده از پوستر این سریال پربیننده در ارتباط با تحریم‌ها علیه ایران واکنش نشان داد و آن را سوءاستفاده دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری فرانسه گزارش داد، پیام توئیتری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که در آن نوشته بود "تحریم‌ها می‌آیند" خشم شبکه اچ‌بی‌او که تهیه کننده سریال پربیننده بازی تاج و تخت است و به علاوه نویسنده و یکی از بازیگران این سریال را برانگیخت.

ترامپ جمعه شب پس از نشست مطبوعاتی وزیر امور خارجه و وزیر خزانه‌داری آمریکا در ارتباط با بازگشت تحریم‌ها علیه ایران در اقدامی کودکانه، عکسی را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد که روی آن نوشته بود: "تحریم‌ها می‌آیند، 5 نوامبر".

وی در این پیام خود از پوستر سریال بازی تاج و تخت استفاده کرده است که روی آن نوشته شده: زمستان می‌آید.

169448_255

شبکه اچ‌بی‌او به محض انتشار پیام ترامپ در توئیتر در بیانیه‌ای به انتقاد از اقدام او پرداخت و تصریح کرد: ما از این پیام مطلع نبودیم و ترجیح می‌دهیم که علامت تجاری ما برای  اهداف سیاسی مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

میسی ویلیام از بازیگران این سریال نیز در واکنش یک پیام توئیتری منتشر کرد و نوشت: امروز، نه.

همچنین جورج آرآر مارتین نویسنده سریال بازی تاج و تخت از این اقدام ترامپ انتقاد کرد و از مردم خواست تا در انتخابات میان دوره‌ای روز سه‌شنبه شرکت کنند . این اولین باری نیست که مارتین علیه ترامپ دست به انتقاد می‌زند. وی در یک گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز در ماه اکتبر رئیس جمهور کشورش را با یکی از شخصیت‌های اصلی سریال به نام کینگ جوفری مقایسه کرده بود که یک فرمانورای نوجوان سادیستیک است.

مارتین گفته بود: هر دوی آنها از یک سطح مشابه بلوغ عاطفی برخوردارند و جوفری مرتب می‌خواهد به دیگران یادآوری کند که فرمانرواست.

دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد که 700 فرد و نهاد را به لیست سیاه تحریم‌ها علیه ایران اضافه خواهد کرد و قصد دارد دنیا را برای قطع ارتباط شبکه جهانی سوئیفت با ایران تحت فشار قرار دهد.

این اقدامات واشنگتن شش ماه پس از آن صورت گرفته است که دونالد ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای با ایران گفت که تحریم‌ها علیه این کشور را بازمی‌گرداند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید