وکیل سابق ترامپ اظهارات نژادپرستانه او را افشا کرد

کدخبر: ۲۴۸۶۱۲
اقتصادنیوز: وکیل سابق دونالد ترامپ فاش کرد که ترامپ قبل از این که به ریاست جمهوری برسد، بارها صراحتا از ادبیات نژادپرستانه استفاده کرده و حتی یک بار هم گفته که سیاهپوستان برای رای دادن به او "بیش از حد احمق" هستند.

به‌ گزارش ‌اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ‌روزنامه‌ تلگراف نوشت، مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای فاش کرد که بارها شاهد بوده ترامپ اظهارات توهین‌آمیزی در جریان کمپین ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ علیه سیاهپوستان مطرح کرده است.

مایکل کوهن اوایل سال جاری میلادی زمانی که به نقض قوانین مالی کمپین انتخاباتی و تقلب مالیاتی متهم شد، به صورت علنی از ترامپ راهش را جدا کرد.

او از بابت اتهامات وارده به خود اظهار گناهکاری کرد و مدعی شد که به دستور خود ترامپ اقدام به نقض قوانین انتخاباتی کرده است و این کار برای پرداخت حق السکوت به یک ستاره فیلم‌های غیر اخلاقی به خاطر رابطه داشتن با ترامپ بوده است.

کوهن در مصاحبه‌ای با مجله ونیتی فیر که اولین مصاحبه او از زمان اقرارش به گناهکاری است، گفت‌: ترامپ یک بار بعد از مشاهده حضور جمعیت اکثرا سفیدپوست در یکی از تجمع‌های حمایتی‌اش، گفت‌ "سیاهپوستان بیش از حد احمق هستند که بخواهند به من رای دهند."

کوهن همچنین اظهار کرد: بعد از مرگ نلسون ماندلا، رهبر ضد آپارتاید آفریقای جنوبی ترامپ‌، گفت‌، "یک کشور را برای من نام ببر که رهبرش یک سیاهپوست باشد و در ‌عین ‌حال چاه مستراح نباشد؟ حتی یک شهر نام ببر؟

کوهن گفت‌ که این اظهار نظر به نوعی ارجاع سخنان او و "چاه مستراح" خواندن کشورهای مثل هائیتی، السالوادور و برخی کشورهای آفریقایی در اوایل سال جاری میلادی از سوی ترامپ بود.

کوهن گفت‌: یک بار هم که با ترامپ در اواخر دهه ۲۰۰۰ از یک محله فقیرنشین در شیکاگو به منظور شرکت در نشست هیات مدیره هتل ترامپ عبور می‌کردیم، او برگشت و این اظهار نظر را مطرح کرد و گفت‌ تنها سیاه پوستان می‌توانند در این وضعیت زندگی کنند.

او ادامه‌ داد: ترامپ یک بار گفت‌ تصمیمش برای عدم انتخاب یک سیاهپوست فارغ التحصیل هاروارد در شوی واقعیت "کارآموز" طی چندین سال پیش صرفا به این خاطر بوده که "اصلا راه ندارد بگذارد این سیاه پوست لعنتی برنده شود".

این اولین بار نیست که ترامپ متهم به طرح اظهارات نژادپرستانه شده است. اوایل امسال ترامپ با این افشاگری روبرو شد که قبلا کشورهای آفریقایی را با لفظ "چاه مستراح" توصیف کرده است.

کاخ سفید به درخواست برای اظهار نظر در مورد این صحبت‌های مایکل کوهن، پاسخی نداد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید