جبهه النصره درباره درز اطلاعات فعالیت‌های شیمیایی‌اش تحقیق می‌کند

کدخبر: ۲۴۸۶۱۳
اقتصادنیوز: جبهه النصره تحقیقات گسترده‌ای را در استان ادلب با هدف کشف نحوه انتشار اطلاعات درباره فعالیت‌های شیمیایی‌اش در مناطق مختلف این استان آغاز کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، برخی منابع محلی در استان ادلب به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفتند، هیئت تحریرالشام که چهره فعلی گروه تروریستی جبهه النصره و گروه جیش الاسلام مهمترین گروه‌های هم‌پیمان با النصره محسوب می‌شوند، اعلام کرد: پس از نشستی بزرگ در شهر خان شیخون در جنوب ادلب کمیته‌ای برای آغاز تحقیقاتی گسترده در این استان با هدف کشف چگونگی انتشار اطلاعات مربوط به فعالیت‌های شیمیایی‌شان در این استان تشکیل شد.

این منابع نزدیک به برخی از رهبران گروه‌های شبه‌نظامی فعال در ادلب اظهار داشتند: مسؤولیت این کمیته تحقیقات از برخی از شبه‌نظامیان هر دو گروه و نیروهای کلاه سفید برای کشف هویت کسانی است که اطلاعات درباره سلاح‌های شیمیایی النصره و انتقال کامیون‌های متعدد حاوی این سلاح‌ها به مناطق مختلف استان را منتشر کردند.

این منابع تصریح کردند: تحقیقات عصر روز جمعه آغاز شد.

خبرگزاری اسپوتنیک و برخی رسانه‌های عربی طی چند ماه گذشته ده‌ها گزارش از فعالیت‌های شیمیایی گروه‌های تروریستی در ادلب منتشر کردند.

طی چند روز گذشته برخی منابع آگاه به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند، اعضای گروه تروریستی جیش العزه دو مخزن کلر و سارین را از منطقه اللطامنه به منطقه قلعه المضیق در شمال غرب حماة منتقل کرده و این دو مخزن را به اعضای گروه انصار التوحید وابسته به داعش تحویل دادند.

در این راستا رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) عصر پنجشنبه اعلام کرد: تروریست‌ها این دو مخزن کلر را به مخزنی در محله قلعه المضیق در ۲۰ کیلومتری شرق شهر حماة منتقل کردند. آنها قصد دارند از این گاز برای شبیه‌سازی حمله‌ای شیمیایی از سوی دولت سوریه علیه غیرنظامیان استفاده کنند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود: تروریست‌های حزب اسلامی ترکستان که گروه تروریستی در روسیه هستند، در تاریخ ۲۷ اکتبر گذشته ۲۰ مخزن ۱۰ لیتری حاوی گاز کلر را با هدف استفاده از آنها به سوریه منتقل کرده و در منطقه کفر نبل و الحواش تخلیه کردند.

روسیه کلاه‌سفیدها را شاخه النصره خواند

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای کلاه سفیدها را به تلاش‌ برای انجام اقدامات تحریک آمیز جدیدی در سوریه علیه مسؤولان این کشور متهم و تاکید کرد: کلاه سفیدها شاخه‌ای از گروه تروریستی جبهه النصره محسوب می‌شوند.

وزارت خارجه روسیه گزارش داد، طبق اطلاعات به دست آمده سازمان انسانی مشهور به کلاه سفیدها که با سابقه سیاه خود شناخته شده و با حمایت دستگاه‌های اطلاعاتی غرب تاسیس شد، به تلاش‌های مذبوحانه خود در سوریه و اینبار در منطقه کاهش تنش ادلب ادامه می‌دهد. یکبار دیگر همانند گذشته صحبت درباره فراهم کردن مقدمات برای نمایشی جدید و جنجالی با هدف باز کردن دستان مخالفان دمشق در سوریه است در حالیکه دست از برنامه‌های خصمانه خود برنمی‌دارند. به ویژه برخی کشورهای غربی که واشنگتن هدایت آنها را برعهده دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: جمعی از اعضای این سازمان اواخر اکتبر گذشته با هدف فراهم کردن مقدمات حملاتی شیمیایی وارد استان حلب شده و کامیون‌های حامل مواد سمی که احتمالا کلر بودند را وارد شهرهای این استان کردند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: برای هیچ‌کس پوشیده نیست که این سازمان تنها در مناطق خارج از کنترل دمشق فعالیت می‌کند و از تماس با تروریست‌ها و افراطی‌ها خودداری نمی‌ورزند.

همچنین شواهد و مدارک متعددی وجود دارند که نشان می‌دهند کلاه سفیدها در عمل به عنوان شاخه‌ای از جبهه النصره فعالیت دارند.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد: آنچه مورد توجه است فرار فعالان این سازمان به خارج از سوریه پس از آزادسازی مناطقی در جنوب این کشور از دست تروریست‌ها توسط ارتش سوریه است.

وزارت خارجه روسیه در ادامه اعلام کرد: همه به زودی چهره واقعی کلاه سفیدها را خواهند دید و ما از حامیان مالی خارجی آنها می‌خواهیم شرایط واقعی را درک کرده و از حمایت از این افراد دست بردارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید