سیدحسین موسویان در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان:

تردیدی نیست که هدف نهایی آمریکا تغییر رژیم جمهوری اسلامی است

کدخبر: ۲۴۸۶۳۷
اقتصادنیوز؛ سیدحسین موسویان، دیپلمات و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران درباره انگیزه آمریکا از افزایش فشارها بر تهران گفت که "هیچ تردیدی نیست" که هدف نهایی واشنگتن تغییر رژیم جمهوری اسلامی است.
تردیدی نیست که هدف نهایی آمریکا تغییر رژیم جمهوری اسلامی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ سیدحسین موسویان در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان درباره تاثیر بازگشت تحریم‌های تعلیق شده آمریکا علیه جمهوری اسلامی بر وضعیت اقتصادی و سیاسی ایران و هدف واشنگتن از افزایش فشار بر تهران گفت: بازگشت تحریم‌های تعلیق شده ایالات متحده علیه ایران در دور نخست بر تجارت خارجی این کشور تاثیری منفی گذاشت و اقتصاد جمهوری اسلامی را تضعیف کرد. رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ هشتم ماه مه فرمان اجرایی خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای با ایران و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را امضا کرد. در پی این اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های لغو یا تعلیق شده این کشور علیه جمهوری اسلامی، در دو دوره ۹۰ و ۱۸۰ روزه دوباره اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: تاثیر دور دوم تحریم‌ها بر تجارت خارجی و اقتصاد ایران به مراتب منفی‌تر خواهد بود زیرا بودجه ایران به شدت به صادرات نفت و گاز وابسته است و این بخش حدود ۶۰ درصد کل بازرگانی خارجی جمهوری اسلامی را شامل می‌شود.

مذاکره‌کننده هسته‌ای پیشین ایران در عین حال معتقد است که دور نخست تحریم‌ها جناح‌های سیاسی مختلف جمهوری اسلامی را در مقابله با استراتژی جدید آمریکا متحد کرد و تحریم‌های دور دوم می‌تواند شانسی برای کاهش وابستگی به صادرات نفت و گاز باشد.

موسویان درباره انگیزه افزایش فشارها بر تهران گفت که "هیچ تردیدی نیست" که هدف نهایی واشنگتن تغییر رژیم جمهوری اسلامی است.

وی افزود: البته این هدفی است که آمریکا از حدود چهار دهه پیش برای تحقق آن تلاش کرده و همواره ناکام بوده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، مذاکره‌کننده سابق هسته‌ای جمهوری اسلامی در ادامه اظهار کرد: اکنون نیز دونالد ترامپ در حال تجربه یک سیاست شکست خورده است و به زودی خواهد فهمید که استراتژی تغییر رژیم در ایران بی‌نتیجه خواهد بود.

موسویان درباره نقش اروپا در زنده نگه داشتن برجام نیز تاکید کرد که اتحادیه اروپا تا کنون در مقابل خروج آمریکا از برجام به خوبی مقاومت کرده و در نهایت میزان موفقیت اروپا در این موقعیت با توانایی آنها در اتخاذ راهکارهایی سنجیده می‌شود که بهره‌مندی ایران از مزایای برجام را محقق کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید