بالن اینترنت در ۳۱ استان نصب می‌شود

کدخبر: ۲۴۸۶۶۳
​اقتصاد نیوز:رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به کاربرد بالن فضایی برای مدیریت ارتباطات در مواقع بحران، از نصب این بالن در ۳۱ استان کشور خبر داد.
بالن اینترنت در ۳۱ استان نصب می‌شود

به گزارش اقتصاد نیوز ،مرتضی براری در گفتگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به نصب و استفاده موفق از بالن اینترنت در ایام اربعین حسینی، گفت: هدف از اجرای این پروژه، آزمایش کاربردهای فناوری فضایی در مواقع بحران است.

وی با بیان اینکه کاربرد بالن فضایی برای شرایط مدیریت بحران ثابت شده است، ادامه داد: در ایام اربعین سال گذشته و امسال، این بالن در نقاط مرزی با حجم جمعیت بالا و ترافیک چشمگیر ارتباطی، نسبت به خدمات دهی اینترنت به کاربران اقدام کرد.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه بالن اینترنت درمدت زمان کوتاه در یک منطقه محدود از نظر وسعت نصب شده و به شکل گسترده از نظر حجم سرویس، خدمات رسانی می‌کند، گفت: این فناوری، سال گذشته در زلزله کرمانشاه نیز تست شد و با استقرار بالن، توانستیم از خدمات آن استفاده کرده و به زلزله زدگان آن منطقه، خدمات ارتباطی دهیم.

براری ادامه داد: آنچه که در زمان وقوع بحران مهم است این است که در دقایق اولیه ارتباطات برقرار و سرویس دهی انجام شود که با توجه به کاربردهای بالن فضایی، این مهم انجام پذیر است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: به همین دنبال نصب بالن فضایی در ۳۱ استان در دستور کار قرار گرفته است تا در شرایط بحران بتوانیم در کمترین زمان ممکن، خدمات ارتباطی به مردم ارائه کنیم.

وی تاکید کرد: در این پروژه بخش خصوصی برای نصب و راه اندازی بالن، اعلام آمادگی کرده و این پروژه در مرحله عملیاتی قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید