شاهزاده‌های بازداشتی در عربستان شکنجه شده بودند

کدخبر: ۲۴۸۸۲۴
اقتصادنیوز: شبکه ان بی سی فاش کرد که شاهزادگان، بازرگانان و مسئولان عربستانی که حدود یک سال قبل در هتل ریتز کارلتون شهر ریاض بازداشت بودند، تحت شکنجه و تهدید قرار گرفته بودند.

به‌ گزارش ‌اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این شبکه آمریکایی با استناد به اظهارات برخی از منابع آمریکایی اعلام کرد: ‌این شاهزادگان و چهره‌های برجسته عربستانی که در هتل ریتز کارلتون بازداشت شده بودند، در زمان بازجویی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند، به آنها اجازه خوابیدن داده نمی‌شد و 17 تن از آنها به دلیل شکنجه تحت درمان قرار گرفتند.

این شبکه در ادامه‌، اظهار کرد: یکی از این زندانیان ژنرال علی القحطانی بود که یکی از بزرگترین معاونان شاهزاده ترکی بن عبدالله محسوب می‌شود. او در زمان بازداشتش فوت کرد و مسئولان ریاض تا این لحظه هیچ توضیحی درباره علت مرگش ارائه نکرده‌اند.

ان بی سی در ادامه‌ گزارش داد: در پی ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌ نگار منتقد عربستانی در سفارت کشورش در شهر استانبول اکنون بازداشت‌های هتل ریتز کارلتون پس از یک سال اهمیت بسیاری یافته‌اند.

این شبکه با استناد به اظهارات یکی از مسئولان سابق آمریکا، گزارش داد: توییت‌های دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در حمایت از بازداشت‌ها در هتل ریتز کارلتون این سوال را به ذهن می‌آورد که آیا واشنگتن یک سال پیش فرصت برای توجیه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان درباره لزوم کاستن از اقدامات مستبدانه را از دست داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید