دو خواهر سعودی پیش از خودکشی چه گفتند؟

کدخبر: ۲۴۸۸۴۱
اقتصادنیوز: پلیس نیویورک از جمله‌ای که دو خواهر سعودی پیش از مرگ مشکوک خود در آمریکا گفته بودند، پرده برداشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، پلیس نیویورک از سخنانی که دو خواهر سعودی به نام‌های تالا و روتانا تارع پیش از آنکه اجساد آنها در رودخانه‌ای در نزدیکی نیویورک کشف شود، پرده برداشت.

شبکه سی ان ان به نقل از پلیس نیویورک اعلام کرد تالا و روتانا پیش از مرگ خود گفته بودند: مرگ را بر بازگشت به عربستان سعودی ترجیح می‌دهند.

پلیس نیویورک در عین حال گفته است تا کنون به ادله و مدارکی که نشان دهد این دو خواهر قربانی یک جنایت(سازمان یافته از سوی رژیم سعودی) باشند، دست نیافته است.

رئیس پلیس نیویورک گفته است آخرین باری که خانواده این دو خواهر سعودی آنها را دیده است، 30 نوامبر 2017 در ویرجینیا بوده است.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، این دو خواهر پیش از آنکه اجسادشان کشف شود، در وضعیت جسمانی خوبی بوده‌اند.

بر اساس گزارش رسانه‌های غربی، روتانا و تالا فارع دو خواهر 22 و 16 ساله بودند که در سال 2015 وارد آمریکا شده و پس از ورود به آمریکا در منزل مادرشان در حومه واشنگتن اقامت داشتند.

بر اساس این گزارش، این دو خواهر در دسامبر 2017 میلادی به سبب مشکلات خانوادگی، خانه مادرشان را ترک کردند.

پلیس نیویورک گفته بود مادر دو خواهر پیش از پیدا شدن جسد آنها، تماس تلفنی از سوی یک مقام سفارت سعودی در آمریکا دریافت کرده که طی آن از وی خواسته شده بود تا همراه دخترانش خاک آمریکا را ترک کنند، چرا که دو دختر وی خواستار پناهندگی به آمریکا شده بودند.

خاطرنشان می‌شود یکی از شخصیت های مخالف رژیم سعودی اخیرا اسناد تلاش مسئولان سعودی برای پیگرد مخالفان این رژیم در خارج از کشور را فاش کرد که از زمان روی کار آمدن محمد بن سلمان ولیعهد سعودی افزایش یافته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید