برنامه محرمانه پنتاگون برای حمله سایبری به روسیه

کدخبر: ۲۴۸۸۵۳
اقتصادنیوز: منابع آمریکایی می‌گویند، اگر مسکو به طور مستقل در انتخابات کنگره مداخله کند، در این صورت پنتاگون برنامه محرمانه‌ای برای آغاز حمله سایبری به روسیه دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پایگاه خبری اینسایدر نوشت، بر اساس گزارش مرکز همبستگی مردمی، آمریکا یک برنامه‌ محرمانه برای آغاز حمله سایبری به روسیه آماده کرده است و قرار است در صورتی که ثابت شود مسکو به طور مستقیم در انتخابات آتی کنگره مداخله کرده، این برنامه را آغاز کند.

بنا بر این گزارش، وزارت دفاع و جامعه اطلاعاتی آمریکا به طور محرمانه این حمله سایبری علیه روسیه را تنظیم کرده‌اند و مقامات ارشد کنونی و پیشین آمریکا از این برنامه باخبر هستند.

هنوز جزییات این برنامه حمله سایبری مشخص نبوده و معلوم نیست که به چه شکل انجام شود اما بر اساس گزارش منتشر شده هکرهای ارتش آمریکا اجازه لازم را به دست آورده‌اند که به شبکه‌های روسی برای انجام این حمله دسترسی داشته باشند.

به نوشته این گزارش اگر مشخص شود که روسیه در جهت تاثیرگذاری بر آرای مردم و نظرات رای دهندگان اقدامی انجام داده در این صورت این حمله سایبری آغاز خواهد شد.

اینسایدر می‌نویسد، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا و دن کوتز، رئیس اطلاعات ملی این کشور توافق کردند که اگر مسکو دخالت مستقیم در انتخابات کنگره داشته باشد در این صورت اقدامات متقابل انجام خواهد شد.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در ماه سپتامبر گفته بود: در برابر هرگونه اقدام سایبری علیه آمریکا ما نیز به عنوان دفاع اقدام متقابل انجام خواهیم داد.

روابط میان آمریکا و روسیه بعد از اتهامات واشنگتن مبنی بر دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴ آمریکا دچار تنش شد. مسکو بارها این ادعاها را رد کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید