اعلام آمادگی فرانسه و اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران

کدخبر: ۲۴۸۹۲۷
اقتصادنیوز؛ سفیر فرانسه در مسکو تاکید کرد که کشورش آماده محافظت از شرکت‌های فرانسوی در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران است. سفیر اتحادیه اروپا در روسیه نیز از آمادگی برای محافظت از منافع اقتصادی ایران در مقابل تحریم‌های آمریکا خبر داد.
اعلام آمادگی فرانسه و اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران

به گزارش اقتصانیوز به نقل از ایسنا؛ سفیر فرانسه در مسکو گفت: ما آماده‌ایم تا از شرکت‌های فرانسوی که خواهان ادامه تجارت با ایران هستند پس از آنکه تحریم‌های واشنگتن علیه تهران اعمال شد، محافظت کنیم.

این تحریم‌های آمریکا بخشی از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای خروج از توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ است که بخش دوم آن از پنجم نوامبر اجرایی می‌شود و صنعت نفت و بانکداری ایران را هدف قرار می‌دهد.

سفیر اتحادیه اروپا در روسیه نیز امروز گفت که اتحادیه اروپا هر کاری بتواند برای حفط منافع اقتصادی ایران پس از خروج آمریکا از برجام انجام خواهد داد.

وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا اتحادیه اروپا مکانیسم ویژه پرداخت به ایران را راه‌اندازی خواهد کرد تا از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا محافظت کند.

مقامات آمریکایی روز جمعه جزئیاتی از این تحریم‌ها را مشخص کردند و گفتند که قرار است ۷۰۰ نفر و نهاد ایرانی را در فهرست سیاه خود قرار دهند.

گفتنی است بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به بازگشت تحریم‌های آمریکا گفت که واشنگتن توان بیشتری برای فشار بر کشورها و بنگاه‌های اقتصادی جهانی ندارد و این اقدام نیز یک جنگ روانی با هدف ایجاد هراس و دلهره در مردم است.

همچنین دیگر طرف‌های برجام، شامل اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلیس نیز با صدور یک بیانیه مشترک از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران «عمیقا» ابراز تاسف و تاکید کردند که این کشورها و اتحادیه اروپا از شرکت‌هایی که تبادلات تجاری قانونی با ایران دارند حمایت می‌کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه هدف اتحادیه اروپا حمایت از فعالان اقتصادی عنوان شده که تحت قوانین و مقررات اروپا و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد با ایران تجارت می‌کنند.

وزیران امورخارجه اروپایی همچنین بر تعهد خود برای همکاری و به‌ویژه حفظ راه‌های ارتباط مالی با ایران و تضمین ادامه صادرات نفت و گاز ایران تاکید کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید