سامانه «مرصاد» با موشک های جدید زمین به هوا بکارگیری شد

کدخبر: ۲۴۹۲۹۴
اقتصادنیوز: سامانه موشکی زمین به هوای «مرصاد» در دومین روز از برگزاری رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97، بکارگیری و اهداف هوایی را مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ستاد خبری رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97 روز سه شنبه گزارش داد: این سامانه موشکی زمین به هوای ارتفاع متوسط «مرصاد» از موشک و خودروی حامل جدید بهره می برد که توان تحرک پذیری بالایی به آن می دهد.

از جمله دیگر تغییرات ایجاد شده در این سامانه می توان به دیجیتال شدن بسیاری از تجهیزات مربوطه و نیز افزایش بُرد رادار آن اشاره کرد.

در این رزمایش شاهد شلیک انبوه سامانه های موشکی بودیم که طیف زیادی از آنها را موشک های شلیک شده از سامانه مرصاد تشکیل می دادند.

امیر سید محمود موسوی، سخنگوی رزمایش نیز با اشاره به شلیک سامانه موشکی «مرصاد»، آن را یکی از تجهیزات جدید ساخت متخصصان جوان کشور و صنایع دفاعی معرفی کرد و گفت: این تجهیزات در سالهای اخیر به رغم تحریم های همه جانبه در حوزه نظامی به دست آمده است.

رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97، روز گذشته (دوشنبه) با اعلام رمز «یا خاتم الانبیا (ص)» توسط امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس هیات مدیره رزمایش در بخش های وسیعی از شمال مرکز و غرب کشور و در مساحتی به وسعت تقریبی نیم میلیون کیلومتر مربع آغاز شد.

این رزمایش با محوریت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور و با حضور نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان های پروازی نیروی هوایی ارتش و شبکه دیده بانی بصری و اپتیکی درحال برگزاری است.

شبکه فرماندهی و کنترل کشف و شناسایی رهگیری و انهدام اهداف متخاصم اجرای عملیات پدافندی در محیط جنگ الکترونیک بهره برداری از سامانه های اکتشافی غیرفعال بکارگیری سامانه های پدافند هواپایه با سرنشین و بدون سرنشین مقابله با موشک های ضد رادار و موشک های کروز از جمله مواردی است که در این رزمایش تمرین می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید