انتخابات کنگره آمریکا آغاز شد

کدخبر: ۲۴۹۳۱۵
اقتصادنیوز: انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا با امید دمکرات ها به کسب اکثریت مجلس نمایندگان از لحظاتی پیش آغاز شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ؛ با توجه به مقررات گوناگون 50 ایالت آمریکا ؛ رای گیری تا 16 ساعت به طول خواهد انجامید.

در این انتخابات، تمام 435 عضو مجلس نمایندگان آمریکا برای دوره ای دو ساله، 35 عضو مجلس سنا برای دوره ای شش ساله و ٣٦ فرماندار برای دوره ای 4 ساله (به جز ایالات اورگون، ورمونت و نیوهمپشایر که فرماندار منتخب به مدت 2 سال امور اجرایی ایالت را بر عهده خواهد داشت) انتخاب می شوند.

در رقابتهای 36 فرمانداری امسال، هم اکنون ٢٦ ایالت در اختیار جمهوریخواهان، ٩ فرمانداری در دست دمکراتها است و یک فرمانداری هم توسط مستقلین اداره می شود.

درحال حاضر از 435 کرسی مجلس نمایندگان آمریکا، جمهوریخواهان با در اختیار داشتن 235 کرسی در برابر 193 کرسی حزب دمکرات، از اکثریت برخوردار هستند. هفت کرسی هم به دلایل گوناگون خالی مانده است.

درصورتی که حزب دمکرات بتواند دراین انتخابات 25 کرسی دیگر را از حزب جمهوریخواه پس بگیرد، آنگاه با کسب 218 کرسی در قبال 217 کرسی و تنها با اختلاف یک کرسی این حزب قادر خواهد بود اکثریت مجلس نمایندگان را از آن خود کند.

در سنا نیز دمکرات ها اگر به سه کرسی دیگر در صورت حفظ کرسی های فعلی دست یابند اکثریت 51 کرسی را از آن خود کرده اند.

هم اکنون جمهوریخواهان 51 کرسی، دمکرات ها 47 کرسی و مستقلین 2 کرسی سنا را در اختیار دارند.

در انتخابات میاندوره ای 2018 بیش از 150 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند و پیش بینی می شود که میزان مشارکت نسبت به انتخابات مشابه سال 2014 افزایش یابد.

در آن دوره تنها 36.4 درصد واجدین شرایط در رای گیری شرکت کردند که کمترین میزان مشارکت از انتخابات میاندوره ای سال 1942 تا آن زمان بود.

بر اساس جدیدترین میانگین نظرسنجی های انتخاباتی، پیش بینی می شود که محافظه کاران کماکان سنا را در اختیار داشته و ایالات بیشتری را اداره کنند. با این حال دمکرات ها امید فراوانی به کسب اکثریت در مجلس دارند تا سنت دیرینه پیروزی مخالفان رئیس جمهوری مستقر در انتخابات مجلس نمایندگان، تکرار شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید