فرود هواپیمایی اسرائیل در پاکستان در روز سفر نتانیاهو به عمان

کدخبر: ۲۴۹۵۲۲
اقتصادنیوز: پایگاه «میدل ایست آی» به نقل از منابع مطلع نوشته یک هواپیما پس از برخاستن از تل‌آویو در یک پایگاه نظامی در حومه اسلام‌آباد فرود آمده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، پایگاه «میدل ایست آی» روز پنج‌شنبه به نقل از کارکنان یک پایگاه هوایی در پاکستان تایید کرده که حدود دو هفته پیش یک فروند هواپیمای اسرائیلی در این پایگاه هوایی نزدیک اسلام‌آباد فرود آمده است.

اولین بار، هفته گذشته «آوی شارف» خبرنگار روزنامه «هاآرتص» با استناد به اطلاعات پایگاه رصد پرواز «فلایت ۲۴» در توییتر نوشت یک فروند هواپیمای شرکت «بیزجت» حوالی روزی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عمان سفر کرد، در اسلام‌آباد فرود آمده است.

این ادعا در پاکستان جنجال خبری زیادی به پا کرد و مقام‌های این کشور را به واکنش واداشت. مقام‌های دولت پاکستان این ادعا را رد و اعلام کرده که هیچ هواپیمای اسرائیلی‌ای در این کشور فرود نیامده است.

با این وجود، میدل ایست آی به نقل از یک خلبان که خواسته نامش فاش نشود، نوشته این هواپیما را روز ۲۴ اکتبر (۲ آبان) در آسمان دیده است. به ادعای این خلبان، این هواپیما در پایگاه نظامی «نور خان» واقع در «راولپندی» در جنوب اسلام‌آباد فرود آمده است.

سه تن از کارمندان این پایگاه هوایی هم اظهارات این خلبان را تایید کرده‌اند. یکی از این افراد گفته یک خودرو به استقبال این هواپیما رفته و مسافران آن‌ها را پای پله‌های هواپیما سوار کرده است. مسافرین چند ساعت بعد بازگشته‌اند.

بر اساس اطلاعات پایگاه فلایت ۲۴، این هواپیما از تل‌آویو برخاسته و ابتدا راهی عمان شده است. دقایقی بعد هواپیما عمان را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرده است. شارف مدعی است که فرود این هواپیما در عمان احتمالا با هدف تغییر اطلاعات پرواز صورت گفته تا رهگیری هواپیما دشوارتر شود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که دو هفته پیش دولت عمان رسما اعلام کرد که میزبان نتانیاهو بوده است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این گفته بود که در تلاش است تا روابط این رژیم با کشورهای منطقه را محوریت مقابله با ایران، گسترش دهد. پاکستان و رژیم صهیونیستی روابط رسمی دیپلماتیک ندارد و مقام‌های اسلام‌آباد همواره مذاکره و ارتباط پنهانی با تل‌آویو را تکذیب کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید