نروژ هم فروش سلاح به عربستان را متوقف کرد

کدخبر: ۲۴۹۶۷۹
اقتصادنیوز: نروژ اعلام کرد، مجوز صادرات تسلیحات به عربستان را به دنبال تحولات اخیر در این کشور و همچنین وخامت اوضاع در یمن، متوقف می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه نروژ در بیانیه‌ای اظهار کرد: تصمیم گرفته‌ایم که در شرایط فعلی مجوز جدیدی برای صادرات تجهیزات نظامی و  کالاهای چندمنظوره برای استفاده نظامی به عربستان صادر نکنیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت خارجه نروژ از بیان اینکه آیا این تصمیم در پی ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول صورت گرفته، سر باز زد.

آلمان نیز ماه گذشته میلادی اعلام کرد، صادرات تسلیحاتی به عربستان را تا زمان ارائه توضیحاتی درباره قتل این روزنامه‌نگار سعودی متوقف می‌کند.

تصمیم جدید نروژ درباره توقف صاردات تسلیحات به عربستان یک هفته پس از آن صورت گرفته که وزیر امور خارجه این کشور سفیر عربستان در اسلو را برای اعتراض به قتل جمال خاشقجی احضار کرد.

وزارت خارجه نروژ همچنین در بیانیه خود اظهار کرد: این تصمیم پس از ارزیابی‌های گسترده درباره تحولات اخیر در عربستان و وضعیت نامشخض در یمن اتخاذ شده است.

عربستان رهبری ائتلاف علیه یمن را در درگیری‌ای بر عهده دارد که بسیاری از مردم این کشور را به مرز قحطی رسانده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید