برنامه ترامپ برای مقابله با پناهجویان اجرایی شد

کدخبر: ۲۴۹۷۰۶
اقتصادنیوز: آمریکا روز جمعه‌ اجرای برنامه رد درخواست پناهندگی افرادی را که از مرز مکزیک به طور غیر قانونی عبور کرده‌اند، آغاز کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرده است که این اقدام دولت واشنگتن در جهت جلوگیری از ورود پناهجویان آمریکای مرکزی و مجبور کردن مکزیک برای پذیرش این پناهجویان غیر قانونی است. چندی پیش دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا یک دستور اجرایی با هدف جلوگیری از ورود موج جدیدی از پناهجویان به آمریکا امضا کرد.

ترامپ در حالی این دستور را صادر کرد که منتقدان بر این باور هستند که این دستور مغایر با قوانین بین‌المللی درباره پناهجویان است. آژانس پناهجویان سازمان ملل از واشنگتن به خاطر عدم رعایت تعهدات درباره کمک به پناهجویان انتقاد کرد.

این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد: کمیساریای سازمان ملل در امور پناهجویان از همه کشورها از جمله آمریکا انتظار دارد که مطمئن شود هر کسی که نیاز به پناهندگی و کمک‌های بشر دوستانه است بتواند این کمک‌ها را بدون هیچ مانعی دریافت کند.

این آژانس اعلام کرد که آمریکا مهاجران را مجبور می‌کند که خود را برای عبور از مرزها به دست قاچاقچیان بسپارند.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند در حالی که مکزیک اولین کشور امن برای مهاجران گواتمالایی، السالوادور و هندوراس تبدیل شده است این کشور باید به آنها پناهندگی بدهد.

یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد: مکزیک بدون شک کشور امنی برای این افراد است. آنها باید به دنبال پناهندگی در مکزیک باشند.

این دستور در حالی اجرا می‌شود که کاروانی از هزاران مهاجر به دنبال عبور از مرز مکزیک و ورود به آمریکا هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید