مکرون: درباره ایران، یمن، سوریه و دیگر مسائل جهانی با ترامپ گفت‌وگو می‌کنم

کدخبر: ۲۴۹۷۳۷
اقتصادنیوز؛ امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در جریان استقبال از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در 'کاخ الیزه' گفت: با ترامپ در باره ایران، سوریه، یمن و دیگر مسائل مهم جهانی گفت و گو می کنم.
مکرون: درباره ایران، یمن، سوریه و دیگر مسائل جهانی با ترامپ گفت‌وگو می‌کنم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ امانوئل مکرون اضفه کرد: دراین دیدار در باره موضوعات دیگری مثل آفریقا، تجارت، مسائل آب وهوایی نیز بحث خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: همچنین در باره اختلافات دو کشور که بسیار مهم است، امشب گفت و گو خواهیم کرد.

رئیس جمهوری فرانسه از ایده و پیشنهاد طرح 'ارتش اروپایی' خود در قبال ناتو دفاع کرد.

رئیس جمهوری آمریکا نیز در اظهاراتی با اشاره به اینکه باایده اروپای قوی موافق است، افزود: قرار است بر سر موضوعات بسیار دیگری علاوه بر مسائل نظامی، مانند تجارت گفت و گو کنیم چرا که تجارت موضوع بسیار مهمی است.

ترامپ افزود:هردو ما قرار است در مذاکرات مان بر موضوع تروریست متمرکز شویم، چراکه تروریسم موضوع مهمی برای هردو می باشدو تصویری خوبی در جهان ندارد.

وقتی از ترامپ پرسیده شد که منظورش از اشاره به اظهارات توهین آمیز مکرون در توئیت جدیدش چه بوده، پاسخ داد: ما می خواهیم به اروپا کمک کنیم اما این کمک باید عادلانه باشد. اکنون بیشترین فشار بر دوش آمریکا است. 

ترامپ بار دیگر تکرار کرد که اروپا باید سهم عادلانه خود را در دفاع از این قاره بپردازد.

ترامپ دیروز(جمعه)برای شرکت در مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به فرانسه سفر کرده و قرار است روز یکشنبه در مراسمی در پاریس در کنار دیگر رهبران جهانی حضور یابد.

این درحالی است که به گزارش شبکه خبری سی ان ان، دونالد ترامپ پیش از ورود به فرانسه و در هواپیما در توئیتی به همتای فرانسوی خود تاخت و نوشت: رئیس‌جمهور مکرون به تازگی گفته که اروپا باید ارتشی بسازد تا جلوی آمریکا، روسیه و چین از خود محافظت کند. توهین‌آمیز است.

اظهارات ترامپ دراشاره به مصاحبه مکرون با «رادیو اروپا یک» فرانسه بود که در آن از لزوم تشکیل«ارتش واقعی در اروپا» گفته بود. 

رئیس جمهوری فرانسه گفته بود: ما به اروپایی نیاز داریم که به تنهایی و بدون وابستگی به آمریکا و به شکل مستقل تری بتواند از خود دفاع کند.

این در شرایطی است که ترامپ همواره از اینکه اعضای ناتو سهم خود را از هزینه های دفاعی به درستی پرداخت نمی کنند، گلایه داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید