مشاور ظریف: چرا هیچ‌کس نمی‌گوید آمریکا، روسیه یا ترکیه باید از سوریه خارج شوند؟

کدخبر: ۲۴۹۷۴۸
اقتصادنیوز؛ سید محمد صدر، مشاور وزیر امور خارجه معتفد است که مام فشارهایی که ایالات متحده که در این زمینه به کشور ما وارد می کند برای نگرانی هایی است که در زمینه امنیت اسرائیل دارد.
مشاور ظریف: چرا هیچ‌کس نمی‌گوید آمریکا، روسیه یا ترکیه باید از سوریه خارج شوند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ سید محمد صدر، مشاور وزیر امور خارجه با اشاره به برخی سخنان دولتمردان آمریکا درباره تغییر رفتار و قطع نفوذ ایران، افزود: این سخنان هم برای حمایت از رژیم صیونیستی تعبیر می شود؛ مخصوصا که در حال حاضر کشورهای عربی از حمایت حتی ظاهری فلسطین دست برداشته اند و تنها دولتی که به صورت جدی از منافع مردم فلسطین دفاع کرده و اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد، جمهوری اسلامی ایران است.

مشاور وزیر امور خارجه حمایت از رژیم صهیونیستی در آمریکا را فرا حزبی دانست و خاطرنشان کرد: هر زمان که این کشور احساس کند ممکن است دولت یا گروهی برای اسرائیل مضر باشد، با آن مقابله می کند.

صدر با اشاره به بهانه های آمریکا درباره آزمایش های موشکی ایران، گفت: تمام فشارهایی که ایالات متحده که در این زمینه به کشور ما وارد می کند برای نگرانی هایی است که در زمینه امنیت اسرائیل دارد.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل در موضوع بحران سوریه حاضر است حتی با دولت بشاراسد کنار بیاید، اما از فعالیت ایران نگران است؛ در بحث سوریه هیچ کس نمی گوید آمریکا، روسیه و یا ترکیه باید از سوریه خارج شوند، حتی نسبت به داعش و گروه های تروریستی حساسیت جدی وجود ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: تنها چیزی که در موضوع بحران سوریه مطرح می شود این است که ایران باید از سوریه خارج شود، چون این خواسته اسرائیل است و رژیم صهیونیستی حضور جمهوری اسلامی را در این کشور برای خود خطر می داند.

صدر حمایت افراطی از اسرائیل را تفاوت ترامپ با دیگر روسای جمهوری آمریکا دانست و گفت: این حمایت را می توان در انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس مشاهده کرد. این اقدام یک تصمیم چندین ده ساله بود که هیچکدام از روسای جمهوری آمریکا آن را اجرا نکردند بنابراین می توان گفت ترامپ تندرو ترین رییس جمهوری آمریکا در این دو سه دهه اخیر بوده که در ارتباط با حمایت از اسرائیل اقدام کرده است.

وی درباره انزوای آمریکا در موضوع تحریم علیه جمهوری اسلامی هم اظهار داشت: این که آمریکا در عالم سیاست منزوی شده است، یک شعار نیست. برخی تصور می کنند که چون آمریکا کشور بزرگ و یا قدرتمندی است، پس این موضوع واقعیت ندارد.

مشاور وزیر امور خارجه ادامه داد: در حال حاضر موضع گیری های آمریکا علیه ایران واقعا در جامعه بین الملل با استقبال مواجه نشده است، متحدین درجه اول این کشور از جمله اروپایی ها و همچنین کشورهای دیگر مانند هند، کره جنوبی، ترکیه و چین با توجه به روابط حسنه با این کشور از اقدامات ایالات متحده پیروی نکردند، بنابراین آمریکا برای تشدید تحریم ها، واقعا منزوی است.

صدر با اشاره به صدور رای دادگاه دیوان بین الملل دادگستری به نفع ایران و عدم استقبال اعضای شورای امنیت سازمان از سخنان ترامپ، تاکید کرد: این موارد نشان دهنده انزوای آمریکا در حوزه سیاسی و بین المللی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید