ضمن اعلام حمایت مجدد از برجام؛

فرانسه: نمی‌پذیریم که شرکت‌های‌مان به خاطر رعایت قانون تحریم شوند

کدخبر: ۲۴۹۷۸۵
اقتصادنیوز؛ سفارت فرانسه در تهران ضمن اعلام حمایت مجدد از حفظ برجام اعلام کرد: ما نمی توانیم بپذیریم که شرکتهایمان هنگامی که قوانین ما را رعایت می کنند، قربانی تحریم های فرامرزی شوند؛ این است معنای کاری که ما به منظور تعبیه یک صندوق مشترک اعتباری، یعنی SPV انجام می دهیم.
فرانسه: نمی‌پذیریم که شرکت‌های‌مان به خاطر رعایت قانون تحریم شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ سفارت فرانسه در تهران امروز شنبه در پیامی توئیتری در انتقاد از تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران اعلام کرد: فرانسه عمیقا از تصمیم ایالات متحده متأسف است و ما این موضوع را علناً همراه با تروئیکای اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) و اتحادیه اروپا اعلام کرده ایم.

سفارت فرانسه در تهران در این خصوص نوشت: ما مشترکا حمایت خود را از حفظ برجام و نیز دفاع از شرکت هایمان که تجارت مشروع با ایران انجام می دهند، یادآوری نموده ایم. ما نمی توانیم بپذیریم که شرکتهایمان هنگامی که قوانین ما را رعایت می کنند، قربانی تحریم های فرامرزی شوند؛ این است معنای کاری که ما به منظور تعبیه یک صندوق مشترک اعتباری، یعنی SPV انجام می دهیم.

سفارت فرانسه در ایران در ادامه می افزاید: هدف مکانیسم مالی ویژه اروپا (SPV) در کوتاه مدت، تسهیل معاملات مالی برای شرکت هایی است که مایل به ادامه تجارت با ایران هستند. (...) در بلند مدت نیز این مکانیسم به دنبال ایجاد ابزاری برای حاکمیت اقتصادی اتحادیه اروپایی است.

لازم به ذکر است، اتحادیه اروپا تصریح دارد که قانون موسوم به «قانون مسدود کننده» یا «مقررات مقابله‌ ای» به اتحادیه اروپا این امکان را خواهد داد تا با نادیده گرفتن احکام صادر شده در دادگاه‌های آمریکا، در برابر تحریم‌ های فرامنطقه ای واشنگتن پس از خروج یکجانبه این کشور از برجام بایستد.

این قانون که پس از آغاز دور نخست تحریم‌ های یکجانبه آمریکا علیه ایران در ماه آگوست سال جاری میلادی به روز شد، رعایت تحریم‌ های آمریکا علیه ایران را برای شرکت‌ های اروپایی ممنوع می‌ کند. همچنین شرکت‌ هایی که این قانون را رعایت نکنند ممکن است مجازات شوند.

این قانون همچنین دارای مکانیسم‌ هایی است که پرداخت غرامت به شرکت‌ های اروپایی را در صورت متضرر شدن احتمالی به خاطر معامله با ایران، امکانپذیر کرده و آنها را قادر به طرح دعاوی متقابل خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید