صدور فرمان بازشماری آرای انتخابات سنا و فرمانداری فلوریدا

کدخبر: ۲۴۹۸۲۰
اقتصادنیوز: وزیر داخلی فلوریدا دستور بازشماری ماشینی آرا در دو رقابت جنجالی برای یک کرسی سنا و فرمانداری این ایالت را صادر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «کن دنتسر» پس از آن دستور بازشماری آرا را صادر کرد که نتایج غیررسمی آرای نامزدهای انتخاباتی در این ایالت حاکی از رقابت بسیار نزدیک برای کرسی سنا و فرمانداری این ایالت است. طبق قانون، اگر فاصله آرای میان نامزدهای انتخاباتی پس از بازشماری ماشینی کمتر از 0.25 درصد باشد دستور بازشماری آرای دستی صادر می شود.

در رقابت بر سر یک کرسی فلوریدا در سنا، «ریک اسکات» جمهوریخواه با 15 هزار و پانصد رای بیشتر تنها 0.15 درصد بر رقیب دموکراتش «بیل نلسون» برتری دارد.

در رقابت بر سر کرسی فرمانداری فلوریدا نیز «ران دسانتیس» جمهوریخواه 33 هزار و هفتصد رای یعنی 0.41 درصد از رقیب دموکرات خود «اندرو گیوم» جلوتر است.

نتایج بسیاری از رقابت های انتخابات میاندوره ای آمریکا که سه شنبه هفته گذشته برگزار شد، اعلام شده است و تنها نتایج انتخابات سنا و فرمانداری فلوریدا، انتخابات فرمانداری ایالت جورجیا و کرسی سنای آریزونا اعلام نشده است. 

نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایالت فلوریدا 18 سال پیش نیز تبدیل به جنجال بزرگی شد که در نهایت پس از بازشماری «جورج بوش» پسر توانست رقیبش «ال گور» را شکست داده و به کاخ سفید برود. در آن انتخابات بوش با 537 رای بیشتر پیروز انتخابات معرفی شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید