معرفی 14 استاندار جدید در جلسه امروز هیئت دولت/ جوانتر‌ها جای پیرمردها را می‌گیرند

کدخبر: ۲۴۹۸۷۰
اقتصادنیوز: با معرفی 14 استاندار پیشنهادی توسط وزیر کشور در جلسه پیش‌رو هیات دولت، سن استانداران کاهش می‌یابد. دولت و وزارت کشور براساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان، جوان‌ترها را جایگزین پیرمردهای بازنشسته در استانداری‌ها می‌کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، 14استاندار، 11 معاون استاندار،5 فرماندار، 12 نفر از مدیران ستاد وزارت کشور و 12 نفر از ستاد 31 استانداری کشور، بازنشسته هستند که باید سمت خود را ترک کنند. این خبر را پیش از این سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور داده بود.

وزارت کشور از جمله نخستین وزارتخانه‌هایی بود که قانون منع بکارگیری بازنشستگان را اجرا کرد. مهدی جمالی نژاد با حکم وزیر کشور در روز هفتم مهر، جایگزین هوشنگ خندان دل در معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور شد. جمالی نژاد متولد 1348 و فارغ التحصیل دکترای برنامه ریزی شهری از دانشگاه اصفهان است و شهرداری یزد، شهرداری اصفهان و معاون عمرانی استاندار اصفهان را در کارنامه خود دارد.

قانون منع بکارگیری بازنشتگان در تاریخ 24 شهریور ابلاغ شد و دستگاه‌ها از آن تاریخ شصت روز فرصت داشتند تا این قانون را اجرایی کنند. رحمانی‌فضلی در دو ماه گذشته همواره تاکید کرده بود که تا پایان مهلت قانونی، استانداران بازنشسته سمت خود را ترک می کنند. وی دیروز(شنبه) در حاشیه جلسه استاندارن در وزارت کشور اعلام کرد که « ١٤  تن از استانداران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان را در جمع مان داشتیم که امروز به نوعی جلسه خداحافظی با آنان بود که برای آنها  آرزوی توفیق و خدمت بیشتر به نظام جمهوری اسلامی را داریم. برای جایگزینی ١٤ استاندار بازنشسته، گزینه‌هایی را آماده داریم و تا روز یکشنبه(20 آبان) آنها را به دولت می بریم، ولی اگر روند بررسی استانداران پیشنهادی در دولت ادامه پیدا کند، برای استان‌ها سرپرست منصوب خواهیم کرد.»

براین اساس استانداران پیشنهادی برای استان‌های سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، زنجان،  قم، البرز، آذربایجان شرقی، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، همدان و یزد روز یکشنبه در جلسه هیات دولت بررسی می‌شوند تا با رای  دولت، جایگزین استانداران بازنشسته شوند.

درباره استانداران پیشنهادی هنوز اسمی به صورت رسمی اعلام نشده است البته که روال وزارت کشور در این پنج سال این بوده است که اسامی استانداران را تا  زمانی که رسما از سوی دولت انتخاب نشده ‌اند، منتشر نمی کند.

از سویی هنوز نامی از 11 مدیر دیگر ستاد وزارت کشور که باید سمت خود را ترک کنند، اعلام نشده  است اما  طبق اطلاعات بدست آمده اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزارت کشور یکی از مهمترین مدیران وزارت کشور است که مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شود. انتخاب معاون سیاسی از اختیارات وزیر کشور است و با توجه به نزدیک شدن پایان مهلت شصت روزه، رحمانی فضلی هرچه زودتر باید معاون سیاسی خود و البته سایر مدیران ستادی را انتخاب کند.

البته عمر متوسط کاری معاونان سیاسی وزارت کشور 15 ماه بوده است. رحمانی فضلی از سال 92، تجربه کار با 4 معاون سیاسی یعنی سید کاظم میرولد، محمدحسین مقیمی، علی اصغر احمدی و اسماعیل جبارزاده را دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید