انصارالله: توقف سوخت‌رسانی به جنگنده‌های عربستان نمایشی است

کدخبر: ۲۴۹۸۷۵
اقتصادنیوز: یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن تاکید کرد اینکه واشنگتن اعلام کرده سوخت‌رسانی به جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان را متوقف کرده اقدامی نمایشی است چراکه آنها مستقیم در حملات هوایی دست دارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اظهار داشت: این اقدام نمایشی است زیرا آمریکا در حملات مستقیم ائتلاف عربی به یمن مشارکت دارد و پنتاگون نیز چند ماه قبل به این مساله اذعان کرد.

این رهبر جنبش انصارالله در ادامه گفت: آمریکا به حمایت‌های لجستیک خود از جمله انتقال جدیدترین فناوری‌ها و اطلاعات و نیز کمک کارشناسان نظامی در زمینه‌های مختلف از جمله اداره اتاق عملیات مشترک که جنگ علیه یمن را مدیریت می‌کند، ادامه می‌دهد.

البخیتی گفت: علاوه بر اینها محاصره اعمال شده علیه یمن فراتر از توان عربستان و امارات است و این آمریکاست که نقش اصلی را در اجرای این محاصره ایفا می‌کند.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا اخیرا از تصمیم ریاض برای "بر عهده گرفتن سوخت‌رسانی به جنگنده‌های ائتلاف و پایان این کار از طرف آمریکا"، استقبال کرده بود. او گفت: این تصمیم پس از رایزنی با دولت آمریکا اتخاذ شد.

گرچه سعودی‌ها گفته‌اند که آنها خود خواهان پایان کمک آمریکا در سوخت‌رسانی به هواپیماهای جنگنده شرکت کننده در جنگ یمن شده‌اند اما بنا بر شواهد و سخنان مسئولان آمریکایی، این پنتاگون بوده که اعلام کرده چنین اقدامی را دیگر انجام نخواهد داد و دلیل آن فجایع یمن و نیز رسوایی قتل خاشقجی بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید