نتانیاهو: فرانسه خواست دیدار با پوتین تنظیم نکنیم

کدخبر: ۲۴۹۹۰۹
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد برنامه‌ای برای دیدار با ولادیمیر پوتین در حاشیه مراسم گرامی‌داشت صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با اشاره به درخواست مقامات فرانسوی برای عدم برگزاری دیداری در حاشیه صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول، تایید کرد که برنامه‌ای برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هفته گذشته رسانه‌ها گزارش کردند که دیدار پوتین و نتانیاهو بنا به درخواست فرانسه لغو شده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز اظهار کرد، هیچ‌گاه برای این دیدار برنامه‌ریزی نشده است.

به گزارش روزنامه هاآرتص، نتانیاهو روز شنبه پیش از سفر به پاریس برای شرکت در این مراسم گفت: به درخواست میزبانان احترام می‌گذارم. آنان درخواست کردند که دیداری تنظیم نکنیم.

به گفته نتانیاهو، دستور کار او در دیدار از پاریس، دیدار با امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه و "ده‌ها رهبر از سراسر جهان" در این مراسم را شامل می‌شود.

نخست وزیر اسرائیل افزود: مسائل مهم بسیاری وجود دارند که باید بررسی شوند اما نفس حضور در آن جا مهم است. من همچون همیشه با افتخار نماینده اسرائیل خواهم بود.

او سالگرد پایان جنگ جهانی اول را "مراسمی بسیار مهم دانست و افزود: صدها هزار سرباز یهودی در آن شرکت کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید