روسیه: با تحریم نمی توان اراده ایران را درهم شکست

کدخبر: ۲۴۹۹۴۳
اقتصادنیوز؛ سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: با تحریم نمی توان اراده ایران را درهم شکست و قطعا ملت ایران با افزایش فشار خارجی منسجم تر می شود.
روسیه: با تحریم نمی توان اراده ایران را درهم شکست

به گزارش اقتصادنیوز، «سرگئی ریابکوف» مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا در مسکو خاطرنشان کرد: استحکام اقتصاد ایران را نباید دست کم گرفت، ضمن اینکه هر قدر فشار بر این کشور افزایش می یابد ملت آن انسجام بیشتری پیدا می کنند.

وی افزود: تشکیلات اقتصادی و دولتی ایران در گذشته راه حل هایی را برای مسائل دشواری که آمریکا و متحدانش علیه این کشور بوجود آورده بودند، پیدا کرد؛ امروز هم ایران می تواند راه حل هایی را برای دور جدید سیاست های مخرب آمریکا علیه این کشور بیابد.

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه هدف تحریم های آمریکا علیه ایران کاملا آشکار است و آنها به دنبال درهم شکستن اراده ملت و دولت ایران هستند، اظهار داشت: این هدف هیچگاه محقق نمی شود.

وی ادامه داد: اطمینان دارم کشورهایی که در برجام مانده اند حداکثر تلاش خود را خواهند کرد که زیان های اقتصادی ایران به پایین ترین سطح ممکن برسد.

ریابکوف با بیان اینکه روسیه هم در شرایط مشابه قرار دارد و علیه این کشور نیز تحریم های جدیدی وضع شده است، افزود: اطمینان داریم که رویکرد مشترک ایران و روسیه برای دفاع از حق حاکمیت و اجرای سیاست خارجی مستقل تحکیم خواهد یافت و برای اقدام در این عرصه آمادگی داریم.

ریابکوف تصریح کرد: به همین دلیل تحریم ها علیه ما و کشور شما (ایران) وحشتناک نیست.

گفتنی است، آمریکا که در اردیبهشت ماه با ادعای واهی از برجام خارج شد هفته گذشته دومین بسته از تحریم های خود را علیه ایران وضع کرد.

این تحریم ها صادرات نفت ایران و نیز بخش های بانکی را در بر می گیرد.

اما آمریکا پس از اینکه شماری از کشورها با تحریم نفتی ایران مخالفت کردند در عقب نشینی آشکار هشت کشور را از ممنوعیت خرید ایران معاف کرد.

آمریکا در مورد روسیه نیز از سال 2011 ، 63 بسته تحریمی اعمال کرده و همه کشورهای متحد خود را برای پیوستن به این تحریم ها تحت فشار گذاشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید