خرازی در دیدار با اخضر ابراهیمی:

آمریکا بعد از 17 سال حضور در افغانستان بر مشکلات امنیتی آن افزوده است

کدخبر: ۲۴۹۹۹۴
اقتصادنیوز؛ کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار با اخضر ابراهیمی عضو مجمع مسئولان سابق سازمان ملل گفت: مسئله افغانستان پیچیده شده و آمریکا بعد از 17 سال حضور در آن کشور بر مشکلات امنیتی افغانستان افزوده است.
آمریکا بعد از 17 سال حضور در افغانستان بر مشکلات امنیتی آن افزوده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار با اخضر ابراهیمی عضو مجمع مسئولان سابق سازمان ملل گفت: درایت مرجعیت و مسئولان عراقی و همچنین گروه‌های مردمی، دو مذهب اسلامی در عراق را بسیار به هم نزدیک کرده و به همین جهت، مردم عراق انتخابات موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشتند.

به گزارش ایسنا، به درخواست اخضر ابراهیمی، فرستاده ویژه سابق دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان و سوریه، وی با  سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس ملاقات کرد. در این ملاقات، مسائل افغانستان و بحران‌های غرب آسیا بررسی شد.

اخضر ابراهیمی که عضو مجمع مسئولان سابق سازمان ملل موسوم به الدرز (The Elders) است، گفت: اعضای این مجمع از اوضاع خاورمیانه و فراموشی مسئله فلسطین نگران‌اند.

خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان نیز اظهار کرد: مسئله افغانستان پیچیده شده و آمریکا بعد از 17 سال حضور در آن کشور بر مشکلات امنیتی افغانستان افزوده است؛ ضمن اینکه با فضاسازی بیشتر برای داعش، فعالیت این گروه تروریستی نیز بر مشکلات افغانستان افزوده است.

وی در پاسخ به ابراز نگرانی اخضر ابراهیمی از شکاف شیعه و سنی در عراق و ضرورت اقدامات نزدیک‌سازی آن‌ها، گفت: مردم عراق دوران سختی را پشت سر گذاشته‌اند و متأسفانه تأثیر کمک‌های بعضی از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس در ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه، بر شکاف مردمی در عراق بسیار بوده؛ با این‌ حال، با درایت مرجعیت و مسئولان عراقی و همچنین گروه‌های مردمی، این دو مذهب اسلامی در عراق بسیار به هم نزدیک شده و به همین جهت، مردم عراق انتخابات موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید