رکوردشکنی سرخابی ها در آسیا

کدخبر: ۲۵۰۰۱۵
اقتصاد نیوز: کاشیما آنتلرز در شیک‌ترین روز تاریخ ورزشگاه آزادی، درست مثل جوبیلو ایواتا، دیگر تیم کشوش در تهران جام را از دست تیم ایرانی ربود تا حسرت ایران برای قهرمانی در معتبرترین جام باشگاهی آسیا به بیش از ۲۶ سال افزایش یابد.
رکوردشکنی سرخابی ها در آسیا

به گزارش اقتصاد نیوز وبه نقل از سایت نود، علاوه بر شیوه سازماندهی بازی برگشت فینال فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ لیگ قهرمانان آسیا، یک نکته اساسی دیگر هم به جذابیت رقابت افزوده بود؛ استقبال باورنکردنی از سوی تماشاگران. در حالی که ظرفیت ورزشگاه آزادی حدود ۸۰ هزار نفر است، کنفدراسیون آسیا با علم به حضور برخی تماشاگران در راهروها و ورودی‌ها تعداد تماشاگران بازی برگشت فینال فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ را صد هزار نفر عنوان کرد تا رکورد پرتماشاگرترین بازی لیگ قهرمانان آسیای ۲۰۱۸ به نام این بازی ثبت شود و این بازی هم در کنار پرتماشاگرترین دیدارهای تاریخ این رقیابتها قرار بگیرد.

میانگین بهتر استقلال و  رکورد جذاب پرسپولیس 

 به بهانه این رکورد شکنی، آماری در زمینه پرتماشاگرترین بازی‌های تاریخ لیگ قهرمانان آسیا منتشر شده که در آن، این بازی همراه ۳ جدال دیگر صدهزار نفری پرسپولیس در آزادی مقابل الهلال، النصر و بنیادکار پرتماشاگرترین بازی‌های تاریخ لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود. با این وصف ۱۸ بازی از ۲۵ بازی پرتماشاگر تاریخ لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه مخوف آزادی انجام شده و پس از پرسپولیس که بازی‌هایش هر ۵ رتبه اول را در اختیار دارد، بازی استقلال مقابل بوریرام تایلند در ورزشگاه آزادی در رده ششم قرار دارد و به طور کلی ۱۹ رتبه اول در انحصار بازی‌های برگزار شده در ایران است؛ ۱۷ بازی در ورزشگاه آزادی و ۲ بازی در یادگار امام تبریز.

ماجرای میانگین 

 در عرصه میانگین تماشاگران اما استقلال شرایطی بهتر از پرسپولیس در این فصل داشت. در این عرصه، تیم آبی‌پوش پایتخت با مجموع ۲۸۱ هزار و ۱۷ نفر و میانگین ۷۰ هزار و ۲۵۴ نفر پرتماشاگرترین تیم فصل سپری شده لیگ قهرمانان آسیا به لحاظ میانگین تماشاگر بود. برای استقلال میانگین ۷۰۲۵۲ نفر ثبت شده است. البته بازی استقلال و الهلال در زمین بی‌طرف در این میانگین به حساب نیامده است. برای استقلال چهار بازی لحاظ شده است. 

پس از این تیم، پرسپولیس با مجموع ۴۲۳ هزار و ۸۳۲ نفر در ۷ بازی ( استقلال در ۴ بازی مجموعا ۲۸۱ هزار نفر و ۱۷ نفر تماشاگر داشت) و با میانگین ۶۰ هزار و ۵۴۷ نفر در رده دوم قرار دارد. گوانگژو  با ۱۵۴ هزار و ۹۱۰ نفر (میانگین ۳۸ هزار و ۷۲۸ نفر) در مکان سوم دیده می‌شود. 

۱۰ تیم پرطرفدار این فصل لیگ قهرمانان به این شرح است؛

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید