اردوغان:

عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا مهمترین پروژه صلح تاریخ قاره است

کدخبر: ۲۵۰۰۴۱
رئیس‌جمهوری ترکیه در مقاله ای اعلام کرد: تلاش ترکیه برای عضویت کامل در اتحادیه اروپا، به عنوان مهم‌ترین پروژه صلح تاریخ این قاره ادامه دارد.
عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا مهمترین پروژه صلح تاریخ قاره است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه به مناسبت یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در مقاله‌ای در روزنامه فرانسوی «فیگارو» نوشت: اعتراض به سایکس- پیکوهای جدید در منطقه و مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش، پ‌ک‌ک و «فتو» نشانه احترام آنکارا به همسایگان و امنیت کشورهای اروپایی است.

در این مقاله همچنین آمده است: جنگ جهانی اول مصایب، مشکلات و آثار بسیار مخربی در اروپا و جهان به بار آورد که باید از آنها درس عبرت گرفت. این جنگ خونین که 100 سال پیش پایان یافت، نتیجه استعمار، سلطه جویی و تعدی به بشریت بود.

رئیس‌جمهوری ترکیه در این مقاله نوشت: مهم‌ترین درسی که باید از جنگ جهانی اول گرفت این است که برقراری صلح پایدار تا چه میزان می‌تواند دشوار باشد.

وی در ادامه افزود: تلاش ترکیه برای عضویت کامل در اتحادیه اروپا، به عنوان مهم‌ترین پروژه صلح تاریخ این قاره ادامه دارد. برای ایجاد صلح و ثبات به حمایت از دولت‌های دموکراتیک و آزادیخواه به عنوان نمایندگان جوامع خاورمیانه ادامه خواهیم داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید