مطهری: نمی‌توانیم برای حفظ نظام مقدس از وسیله نامقدس استفاده کنیم

کدخبر: ۲۵۰۱۶۶
اقتصادنیوز؛ علی مطهری، نایب رئیس مجلس گفت: هر حکومتی مخالفانی دارد اما نباید با یک مخالف حکومت تا وقتی که اسلحه به دست نگرفته مقابله کرد، به طور قطع ما برای حفظ نظام که امر مقدسی است نمی‌توانیم از وسیله نامقدس استفاده کنیم.
مطهری: نمی‌توانیم برای حفظ نظام مقدس از وسیله نامقدس استفاده کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «علی مطهری» عصر دوشنبه در سی و یکمین جلسه از گفت‌وگوی های راهبردی که در محل مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد، افزود: شهید مطهری درباره آینده انقلاب می‌گوید اگر می‌خواهیم حکومت درست پیش برود باید عدالت اجتماعی و احترام به آزادی‌ها را مدنظر داشته باشیم، نباید آزادی بیان را دست کم بگیریم.

وی به اهمیت نحوه برخورد حکومت با مخالفان اشاره کرد و یادآور شد: هر حکومتی مخالفانی دارد اما نباید با یک مخالف حکومت تا وقتی که اسلحه به دست نگرفته مقابله کرد، به طور قطع ما برای حفظ نظام که امر مقدسی است نمی‌توانیم از وسیله نامقدس استفاده کنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که الگوی ایرانی اسلامی ارتباط مستقیم با تمدن اسلامی دارد، گفت: تمدن امروز اروپا متاثر از آن است. 

مطهری ابراز امیدواری کرد: وظیفه تدوین متن نهایی الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی هم به خوبی انجام شود. 

وی با بیان این که این الگو ارتباط مستقیم با تمدن نوین اسلامی دارد، افزود: این تمدن از اوایل قرن اول یا اواخر قرن پنجم هجری تمدن ایجاد شد در حالی که دنیای غرب در حال توحش بود. 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به اعتقاد بسیاری از محققان از جمله محققان اروپایی تمدن امروز اروپا هم متاثر از تمدن اسلامی و نقطه شروع آن بر اثر برخورد با تمدن اسلامی بوده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید