ترکیه: وزیر خارجه فرانسه پا را از حد خود فراتر گذاشته است

کدخبر: ۲۵۰۴۲۴
اقتصادنیوز؛ مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نسبت به اتهامات ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه علیه اردوغان درباره پرونده خاشقجی این‌چنین واکنش نشان داد: لودریان پا را از حد خود فراتر گذاشته است.
ترکیه: وزیر خارجه فرانسه پا را از حد خود فراتر گذاشته است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «مولود چاوش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در واکنش به موضع گیری فرانسه در خصوص اظهارات رئیس جمهوری این کشور مبنی بر ارسال فایل صوتی مربوط به قتل روزنامه‌نگار سعودی برای الیزه اعلام کرد: پاریس پا را فراتر از حد خود گذاشته‌ است.

وزیر خارجه ترکیه در این خصوص گفت: وزیر خارجه فرانسه پا را از حد خود فراتر گذاشته است. وی باید روش صحبت کردن درباره یک رئیس‌ جمهور را یاد بگیرد.

وی در ادامه افزود: می‌دانم که سازمان اطلاعات ما، تمام شواهد و یافته هایش را (درباره قتل خاشقچی) از جمله فایل صوتی و متن آن را در ۲۴ اکتبر به درخواست سازمان اطلاعات فرانسه، در اختیار آنها قرار داده است.

چاوش‌اوغلو اضافه کرد: فرانسوی‌ ها ممکن است به زودی موضوع کشته‌ شدن خاشقچی را نیز منکر شوند، چیزی که حتی سعودی‌ ها آن را پذیرفته‌ اند.

این در حالیست که «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه دیروز اعلام کرد که تا آنجا که مطلع است، فرانسه فایل صوتی که به قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی مربوط است؛ در اختیار ندارد.

لودریان در پاسخ به این سوال که آیا اردوغان دروغگو است؛ گفت: منظور این است که وی در این شرایط وارد سیاسی بازی شده است.

خاشقجی روز ۲ اکتبر بعد از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید. اما تاکنون جسد وی پیدا نشده و ریاض نیز با امتناع از معرفی فردی که دستور قتل را صادر کرده، از همکاری در این پرونده امتناع می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید