تحریم‌شدگان جدید حزب‌الله و حماس چه کسانی هستند؟/ جایزه پنج میلیون دلاری

کدخبر: ۲۵۰۵۶۸
اقتصادنیوز: آمریکا با هدف افزایش فشارها علیه حزب‌الله چند نفر دیگر از اعضای این جنبش به همراه معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و یک گروه فلسطینی را در لیست تحریم قرار داد و جایزه پنج میلیون دلاری نیز تعیین کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه شب (سیزدهم نوامبر) چند نفر دیگر از اعضای حزب‌الله را به اتهام انجام فعالیت‌های عملیاتی، مالی و اطلاعاتی در عراق به علاوه «صالح العاروری» معاون «اسماعیل هنیه» (رئیس دفتر سیاسی حماس) را در لیست تحریم قرار داد.

 بر اساس گزارش «ال‌بی‌سی» لبنان، دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی (OFAC) تحت نظر وزارت خزانه‌داری آمریکا، اسامی چند نفر مرتبط با حزب‌الله را به شرح زیر اعلام کرد: «شبل محسن عبید الزیدی، یوسف هاشم، عدنان حسین کوثرانی، محمد عبدالهادی فرحات» .

«سیگال مندلکر» معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم طی ادعاهایی اعلام کرد حزب‌الله عامل تروریستی نظام ایران است که در راستای نقض حاکمیت عراق و تنش‌آفرینی در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) تلاش می‌کند.

جایزه پنج میلیون دلاری

در همین راستا خبرگزاری فلسطینی «معا» گزارش داد، وزار خارجه آمریکا در کنفرانس دیشب خود اعلام کرد به هر کسی که اطلاعاتی درباره صالح العاروری یا دو تن از اعضای حزب‌الله به نام‌های « خلیل یوسف حرب و هیثم علی طبطبائی» بدهد، پنج میلیون دلار جایزه می‌دهد.

همزمان، دیشب وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، «سید جواد نصرالله» فرزند دبیرکل حزب الله را در لیست «تروریست‌های بین المللی» قرار داده است.

بر اساس گزارش «العربی الجدید»، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد سید جواد نصرالله طی سال‌های اخیر افرادی را برای انجام عملیات‌های تروریستی علیه اسرائیل در کرانه باختری جذب کرده است.

همچنین «کتائب المجاهدین» (گردان‌های مجاهدین) شاخه نظامی جنبش مجاهدین فلسطین نیز در لیست آمریکا قرار گرفت و اعلام شد این گروه با حزب‌الله در ارتباط بوده است.

«ناتان سیلز» هماهنگ‌کننده امور ضد تروریسم در وزارت خارجه آمریکا طی مراسمی در اندیشکده واشنگتن به آنچه «حمایت ایران از تروریسم جهانی» نامید، پرداخت و گفت آمریکا، حزب‌الله را گروهی تروریستی می‌داند و میان شاخه سیاسی و نظامی آن تفاوتی قائل نمی‌شود.

این تحریم‌ها در حالی صورت می‌گیرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اکتبر سال جاری (2018) از اعمال تحریم‌های جدید علیه حزب الله لبنان خبر داد. ترامپ با متهم کردن حزب‌الله به بمب‌گذاری در مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت در سال ۱۹۸۳، گفت طرحی را برای افزایش تحریم‌ها علیه این گروه امضا کرده است.

این در حالی بود که وزارت خزانه‌داری آمریکا در ماه می نیز چند نفر از اعضای حزب الله را به بهانه ارتباط با تروریسم جهانی در فهرست تحریم قرار داد. این افراد «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل، حسین الخلیل مشاور سیاسی دبیر کل حزب‌الله، ابراهیم امین السید رئیس شورای سیاسی حزب‌الله و محمد یزبک رئیس شورای قضایی حزب‌الله بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید