ژنرال بازنشسته ارتش سفیر آمریکا در عربستان شد

کدخبر: ۲۵۰۵۷۱
اقتصادنیوز: ترامپ، جان ابی زید، ژنرال بازنشسته ارتش و فرمانده نیروهای آمریکایی در طول جنگ عراق را به عنوان سفیر جدید آمریکا در عربستان معرفی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی کاخ سفید متن بیانیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را درباره انتخاب جان ابی زید به عنوان سفیر جدید آمریکا در عربستان سعودی به شرح زیر منتشر کرده است: بدین وسیله  ژنرال جان پی. ابی زید از ایالت نوادا به عنوان سفیر جدید آمریکا در کشور پادشاهی عربستان سعودی معرفی می شود.

ژنرال جان پی. ابی زید هم اکنون عضو مدعو مؤسسه هوور در دانشگاه استنفورد است و به عنوان مشاور خصوصی در انجمن جی پی اِی نیز فعالیت می کند. وی پیشتر ریاست مرکز مبارزه با تروریسم را در آکادمی ارتش آمریکا در پایگاه نظامی وست پوینت بر عهده داشته و با پروژه دفاع پیشگیرانه در دانشگاه استنفورد و دانشکده کندی در دانشگاه هاروارد همکاری کرده است.

ژنرال ابی زید دوره حرفه ای خود را در ارتش به عنوان رهبر دسته پیاده نظام آغاز و پله های ترقی و پیشرفت را تا کسب مقام ژنرال چهار ستاره طی کرد و طولانی ترین دوره خدمت را در مقام ریاست فرماندهی مرکزی آمریکا بر عهده داشته است. وی همچنین به عنوان مدیر بخش طرح های راهبردی و سیاستگذاری در ستاد مشترک ارتش خدمت کرده است و مدیریت ستاد مشترک را نیز در کارنامه فعالیت ها و مناصب فرماندهی خود دارد.

ژنرال ابی زید از فارغ التحصیلان آکادمی نظامی آمریکا به شمار می رود و مدرک فوق لیسانس خود را در حوزه مطالعات خاورمیانه (غرب آسیا) از دانشگاه هاروارد اخذ کرده است. وی عضو (اندیشکده‎های) شورای روابط خارجی و مؤسسه بین المللی مطالعات راهبردی است و چندین مدال افتخار، شامل مدال خدمات برجسته دفاعی، مدال خدمات برجسته ارتش، لژیون شایستگی و ستاره برنز، دریافت کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید